Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 augusti 2021

Av Neta - 11 augusti 2021 00:59

Mår inte 100, jobbigt när leder strejkar. Sen är det jobbigt med allt tjafs som blev. Inte så att jag backar, aldrig! Det blev verkligen droppen, men ändå. När man trott en sak som sen visar sig vara helt fel. Men jag klarar mig väl, värre för tjejerna, mest för C. Tur hon har Marcus nu.


Har ju blivit så förtjust i culottebyxor, har både 3/4 och långa. Haft dom 3/4 så mkt så tyckte jag behövde ett par till. Köpte dom här. Knapparna ska dock tas bort.


C köpte resväska åt mig idag med. Älsk på den färgen. Den hon hade sönder var aningens mindre men den fanns inte som singel. Hade ju problem att få med allt för 4 dygn i min rosiga, den är mer för dubbelkryssningar. Va ju därför jag köpte setet med 3, den var djupare och va det jag var ute efter. 28 cm ist för 22. Nu blir vi ju borta i 7 dygn. Tur vi har takboxen.


Blev så glad när jag såg det här, det ska alltså bli en 4e Göta kanalfilm. Med Per Andersson o Tomas von Brömsen. Så Röse, det kan ju bara bli bra! Inspelning spågår Haha!


Det här då? Vore väl inte fel. Såg en kompis som ska åka till Ullared, tänkte att det kanske är dit vi ska när jag fyller. Men så såg jag det här?. Men tack Annicka för iden med Ullared från början.

Lunch idag blev nästan som middagen igår. Fast köttbullar ist för isterband. Fick iaf lite vitkålsstuvning kvar, ev fryser jag det.


Kvällsmat blev det här. Tyckte jag var värd det. Haha!

Hittade också 2 recept idag som jag bara kände att jag måste prova.


Kolasnittdeg och hallon. Men hallå va gott!

Sen drt här när man är sugen på färskt till frukost eller fikat. Av sånt man alltid har hemma.Görs i en smord mugg.


Ska prova redan i morgon! Står hur man gör havremjöl, men mandelmjöl görs på samma sätt, bara mixa mandel till mjöl. Det du köper är precis det. Välj själv om du skållar eller inte.
Annicka dom säljer kilopåsar med mandel skitbilligt på Ullared Haha!

Börjat tvätta och plocka hop lite saker till Gotland nu.


Längtar ju inte mindre när man ser det här precis! Rosenbaren vid Stora torget.

Men nu ska jag ta min längtan och mina drömmar till JBs land.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards