Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 augusti 2021

Av Neta - 5 augusti 2021 23:04

Fått massor av hjälp idag. Både ute och inne, på fram och baksidan. Så skönt och för honom är allt så enkelt och fort går det. Xet var så omständig så fort nåt skulle göras, aldrig det logiska sättet och oftast fick man vänta länge. Har jag iofs gjort på J med. Men det han gjorde på 3-4 timmar idag hade tagit flera dar för L. Han är både skitduktig och händig, inte tal om nåt annat. Men J är på ett annat sätt.

Skrev ett klagomål till Uppsalahem igår om vår baksida och bad dom ta bort det långa gräset och sly.

Före


Tidigt i morse började dom

Efter


Lite luftigare då. Rena motorvägen ner till mig.

J sopade det dom ställt till och sopade åt Linnea med av bara farten hon var så nöjd med att få fint på baksidan.


Idag var vi med både på insta och Fb. Så kul att dom vill uppmärksamma våra träffar. Betyder nog mkt för dom som inte tar sig så långt. Indra, hunden är vår maskot. Händer att vi fikar, men oftast ses vi bara och pratar.

J bytte fönsterlampa åt mig idag. Så nu har jag den med på fjärrisen. Lite bekväm får man vara. Haha!

Min nya kompis ringde idag och frågade om hon fick komma på lörd och ta med lite kräftor. Sova kvar och att vi kanske kan göra nåt på sönd. Blir förmodligen Österby. Klart hon fick!

Elle blir väl med också, iaf på kvällen. Så vi bestämde att vi gör lite sushi. Bara kräftor blir man ju inte mätt på.

E och jag åt tillsammans ikväll, knöt varsin plocktallrik. Tittade på Ernst som hade besök av Tareq. Precis när hon skulle gå så fick hon ett meddelande på messenger från L. Hans syster har dött. Hon var gammal och dement och blev änka för bara några månader sen. Fast det hade hon nog aldrig tagit in. Nu är 2 av 8 borta i den syskonskaran. Men det är väl tidens gång, men icke desto mindre sorgligt.

Men nu ska jag avveckla dagen och krypa i säng så småningom.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards