Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 augusti 2021

Av Neta - 6 augusti 2021 23:17

Vaknade inte förrän halv 10 men blev väckt av C 6.15 som påstod att jag ringt henne vid 5. Fattade nada.
Vet iofs att jag nånstans på morgonsidan tittade på tfn för att se vad kl var men hur mkt den va då kom ju inte jag på sen. C var också den senaste som ringt mig så måste väl isf kommit åt nåt. Den tiden och utan glasögon, ja ni fattar. Haha!
Stackarn ringde alltså tbx så tidigt, trodde väl det hänt nåt. Det hade det på sätt och vis, vaknade i natt nån gång av att mina fingrar satt fast. Som du tänker dig att du håller ett barnvagnshandtag. Dom gick inte att räta ut. Fick tänja mm för mm. Fram och tbx, in och ut. Men att ringa till henne för det, näe.

Satte på en maskin när jag gick upp, fixade frukost och gick ut och satt mig på baksidan. Då var händerna ok igen. Så skönt där ute idag. E kom och vi fikade sen gick vi till pergolan. Idag var vi 6 st + Indra. Tänk att min padda äntligen lärt sig vad hon heter, inte Tindra utan Indra. Haha!

Visade det här


Fanns på Uppsalahems insta och Fb men hon hade också delat i Björklingegruppen. Tanterna tycker det är skoj iaf. Hoppas några fler vågar sig ut.

Vår hyresgästförening bjuder ju alla på grillfest 28 aug, alla boende på Prästgårdshöjden och jag antar på S Långåsvägen också. Före det har vi en loppis till. Så kul att bo där dom verkligen gör kul saker inte bara har tråkiga möten. Och grillfesten verkar alla intresserade av.

Efter pergolan åkte jag upp till Hemköp för min medicin hade kommit. Sen hem och kokade korv m bröd till lunch. Andersson & Tillmans wienerkorv.
Slöade lite med E ute efter att vi plockat fram räkor och avocado ur frysen. Vi ska ha kräftfest modell mindre i morgon. Så vi gjorde lite plock till den och samtidigt lite kvällsmat.


Så gott och så länge sen vi gjorde själva. Vattnade det som behövdes och nu gick hon in.
Ska strax gå i säng men ville skriva lite här först. Ska regna från 12 i morgon så vi får sitta inne m klorna. Tog fram kräftlådan iaf.
Får en nattgäst i morgon. Få se om vi lyckas bädda soffan, lite bökigt att ta fram grejerna när man inte kan stå bredvid soffan.
På sönd blir det en tripp till Österby för lunch. Kan bli en liten prommis med. Ska bli kul att visa henne det.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards