Mina ord och tankar

Alla inlägg den 13 juni 2022

Av Neta - 13 juni 2022 22:49

I morse lyckades jag iaf somna om, sov till halv 10, låg och svarade på messenger. Klädde på mig, kom på att jag inte ätit frukost så förberedde det när det plingade till i luren och Annika va på väg.
Hann nästan äta klart Haha!

Vi skulle fika och bryggaren gick inte igång. Men va i!
Satte den på avkalkning, det funkade men gick himla långsamt. Rann ju iaf igenom så det blev kaffe.
Ringde L som visste att det blivit så en gång förut men att C fixat det.
Ringde henne och då måste alltså klockan på masikinen som också är en timer va igång. Jag har ju aldrig kontakten i då jag sällan brygger, dricker ju snabbkaffe annars, (Icas inget annat äckel. Haha!)
och när jag gör det sätter jag ju inte igång klockan, men tydligen finns det en backup på den timern och den funkade inte idag. Annars är den inställd på 15 min. sen stängs den av.

Minns ni när man bryggde med tratt, så enkelt allt var! Haha!

När hon gått satt jag ute en stund till, lyssnade lite på boken och pratade lite med en kompis. Värmde en pajbit till lunch och åt med avokado.



Satt ute en stund till, toppade min fuchsia och satte skotten i vatten. Kom ihåg att klippa under knölen.

Sen drog det hop sig, blev så mörkt och började blåsa jättemycket, då gick jag in. Mamma ringde och vi pratade en bra stund. Tar ju dubbelt så lång tid för man får upprepa allting.
Fick veta att min morbror är hemma från sjh. Han är en av grundarna till namnet Aveholt, då var dom 5 bröder, nu är vi en himla massa. Mamma tog det när hon och p skildes, ja Sten o Tina med då. Jag och J tog det när det blev gratis att byta namn. Sen har det avlats en jäkla massa barnbarn till bröderna. Ja till mamma med, 6 st och till mig. Iaf 2. Och nu har mamma 2 barnbarnsbarn till förutom mina bbarn men dom heter inte Aveholt, inte Tina heller.

Lyssnade lite till på boken, hon som läser den här serien pratar så fort. Så olika det är, min favorit är Katarina Ewerlöv, hon läser så himla bra.

Såg på Halv 8 och Lotta på Liseberg med ett halvt öra o öga kom på att jag inte ätit middag, orkade inte fixa så tog några dubbla smörgåsrån med ost.

Mi hade ringt såg jag när luren pep för ett meddelande. Ma undrade om jag ville följa med till Zurafa på räkfrossa på fred och det gör jag ju gärna. Blir bara vi tre, om ingen tillkommer. Vem det nu sku vara, Pelle kanske, eller Sjöbergskan. Vi ska åka dit till 18 när det börjar.

I morgon ska Annika o jag till stan, blir stadsparken först iaf. Sen får vi se. C ska göra sin andra introduktionsdag på akuten. Ska ju jobba där hela sommaren sen. Ta emot patienter i luckan.

Nu mörknar himlen därute igen. Hoppas det är klart i morgon kväll, läste nånstans att det kan bli en supermåne igen då. Ska iaf bli växlande moln i morgon. Får gärna komma regn i natt, på dan blev det bara skrämskott. I Gävle hade det tydligen varit åska och skyfall.




Fick just den här bilden av C, hur smart är det inte? Snyggt i sin fulhet kan väl göras mindre eller byggas ut hur mkt som helst med.

Men nu är det dags att fylla dosetten till veckan! Sen sängen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards