Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 juni 2022

Av Neta - 18 juni 2022 13:55

Det var långt ifrån den bästa jag varit på. Räkorna var det inget fel på och det snålades inte men resten.
Uppskuren baugett, en kryddost, skivad ost sån man köper färdigskivad. 3 såser, vitlöks, rhode island och aioli, kände ingen skillnad på aioli och vitlöks. Inga skålar till såserna utan man fick lägga på tallrikarna, vilket ju gör att det blir lite grisigt, *sptöt i såsen t.ex.*
Vindruvor och melon. Ingick dryck jag tog vitt vin som inte var några 8 gr, snarare 15. Vatten som inte heller va kallt.
Nej nästa gång äter vi deras mat ist. Men trevligt och mysigt ändå att vara där med Mi o Ma. Vi brukar ju ha det på våra möten. Satt kvar en bra stund och pratade, Mi och jag tog en fika efteråt. Jag bad om mer vatten och plötsligt hände det, kallt vatten med både is och citron i. Till alla tre dessutom. Haha! En annan servitris än den vi hade då vi kom.

Jag tycker en bra räkfrossa ska innehålla en ostpaj också, och nån dessertost typ brie. Gärna lite uppskurna grönsaker typ plockgrönsaker också. Och nåt mer spännande än bara melon och druvor, färsk ananas. t.ex

På hemvägen åkte vi in på kyrkogården så dom fick se var Elle låg. Så smidigt att hon ligger som nr 3 i raden och att man kan köra fram. Ma gick ut men Mi o jag satt i bilen. Hon fixade till buketten och kollade att krukrosen var fuktig.
Vi kollade även in askurngravarna. Så fint där.
Mi hjälpte mig få fram en läskflaska som låg lite tokigt till för mig på uteplatsen. Dom kikade runt lite på mina blommor och åkte sen.

Jag öppnade 2 paket vi hämtat på ditvägen.


Nya underlägg a typ,14 kr på hemtex.


Och den här för mygg och knott. Vet flera som har den och vet att den är bra men får bara användas utomhus. Beställde från myggdjävlar.se

C och M är i sitt hus och målar den här helgen. L är där och hjälper dom. Pratade med C i luren på fm då hon var på väg och skulle köpa mer färg.

Själv tänker jag hänga i soffan idag. På sin höjd plocka undan lite och byta lakan. Haha!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards