Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 juni 2022

Av Neta - 17 juni 2022 00:30

Gott med nybakt för andra morgonen i rad. Hade ju gjort ett bröd dan innan med. Därför hade jag en halv påse torrjäst över så gjorde Godmorgonbullarna på den och 4 sädesslag ist för rågsikt. Det märktes på jäsningen, ska man kalljäsa så tar det längre tid med torrjäst och jag vet ju också att med grövre mjöl ska man minska till 4 dl och resten vete. Tänkte inte alls på det då jag gjorde degen men kom på det när jag lagt mig, så dags då.
Så jag jäste dom framme i rumstemp en timme i morse innan jag gräddade dom. Då blev dom perfekta. Men gör det nog efter receptet nästa gång och med färsk jäst. Annars försvinner ju vitsen med nattjäsning.

Fick ett samtal från hjälpmedelscentralen idag att dom skulle komma med min nya scooter.
Blev jätteförvånad då ju Karin, arbetsterapeuten och jag sagt att den skulle komma dit och att jag i lugn och ro skulle få prova den för att bestämma om jag ville ha den nya eller en ny av samma märke jag har.
Sa det åt killen som kom med den, en sommarjobbare.
När dom kom fanns ingen kryckhållare, jo den del som man ställer dom i men inget att sätta fast dom med. Påpekade det och då sa dom att Karin skulle fixa det. Nja jag blev lite skeptisk och sa åt dom att köra upp scootern till Karin vars arbetsplats ligger i centrum 200 m härifrån.
Det var en tjej med också, även hon ny och kaxig på gränsen till otrevlig. Kom ner först efter en stund. Hon sa att dom jobbar inte så utan isf tar dom den med till stan igen. Dom var på väg till Tierp och kunde inte lämna den här 200 m bort. Så himla löjligt.

Dom fick ta med sig den jag hade ju inte ens provkört den så ville inte släppa min gamla.
Mailade Karin som inte visste nånting men var helt inne på min version, va ju vi som bestämt det. Hon ska maila dom i morgon och fråga va dom håller på med sen säga till om att den ska till henne så vi kan göra som bestämt. Hon blev ju också arg.

Jag har ju genom åren lärt känna killarna som jobbar där och dom är väldigt flexiba. Inte som dom här ungtupparna. Fixar inte sånt här tjafs nu.

Suttit ute mkt idag i både sol och regn. Fullkomligen vräkte ner ett tag. 10 mm på två rejäla skurar.
Fick ett ryck på kvällskvisten och bakade chokladmuffins. Maten har väl varit så där idag, korv m bröd och ravioli. Men har inte kunnat handla på ett tag så finns inte så mkt hemma. Fått paket med som ska hämtas ut och ett som verkar komma i morgon. Men ska ju på baluns med Mi o Ma så dom kan kanske hjälpa mig.


Blev lite kladdkakeaktiga. Men så goda. Tog totalt 20 min inkl gräddning. Varför köper man? Grejer till sånt här har man ju alltid hemma med.

Hade gått bra för L idag iaf så nu håller vi tummen för besiktningen i morgon. Han ska väl till Cs hus sen i helgen och måla. Få se om jag åker dit eller inte. Jag kan ju egentligen inte göra så mkt.

Men nu mot sängen!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards