Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 februari 2023

Av Neta - 10 februari 2023 01:07

Hört en massa ljud jag inte känner igen ikväll. Kollat i dörrkameran 2 ggr för trott det varit folk på framsidan. Sen började *nån* slå med borstskaftet på altanväggen. Visade sig att det blåste och inte lite heller. Så *nån* var vinden. Kommer som i byar men tar i så det låter ordentligt. Lite orolig för träden på baksidan. Har ingen aning om från vilket håll det blåser, tänker inte gå ut och kolla det heller.


Blåsigt väder från 1-6 står det men hon är ju inte ens 1 än. Jag som sett fram mot solen i morgon men inte i kombo med blåst tack! Tänkte ju lura ut Sonja mot en solig vägg i morgon. Solen värmer ju faktiskt nu!

Har haft svårt att stödja på hö ben idag. Får lite panik då, för måste jag ta in rullstolen måste ju gångmattorna bort och jag har ju så iskalla golv här. Frågan är om jag överhuvudtaget kan bo här då.


Soluppgången i morse från vår gamla gata. Vi såg lite mer av sjön från vårt hus, saknar den utsikten. Lånade bilden.

Jag gillar ju återbruk och inredning, det här extrafönstret hittade jag på en sån sida, gjort av billiga ramar från Ikea. Så himla snyggt och lite annorlunda.


Lägg märke till taket på fönstret och fönsterbrädan på insidan. Kan väl göras både inne och på t.ex en balkong. Så fiffigt!

Mest vilat mitt ben idag, fikat och glufsat i mig choklabollar. Set några avsnitt av Aidens, börjat lyssna på en bok som verkar bra. Den heter Vinterbröllop och är skriven av Sarah Morgan. Julia Dufvenius läser och hon är en av favoriterna. Läser så bra!


Är ju torsdag så gjorde soppa. Stekte lök och tärnat bacon i stekpannan. Kokade morot, potatis, broccoli, och några sockerärtor i buljong och tillsatte bacon o lökfräset på slutet tillsammans med lite pasta som blev över igår. Gjorde dock ingen efterrätt som jag brukar eftersom jag har chokladbollar.

Blev sugen på ärtsoppa, har ärtor hemma så ska se om jag kan hitta rimmat bogfläsk och göra en laddning. Nästa torsd är L här så då kan det bli ärtor o punch. Kan vi behöva efter den dan. Mer om det då den varit.

Nu vet jag iaf vem mamman till pojken som avled är, det är en tjej som jobbar på en butik jag besöker ibland. Jag känner henne inte vet bara vem det är ändå. Nån jag bara hejar på. Visste inte ens att hon var härifrån.
Ringt diakonen men inte fått tag på honom. Försöker igen. Henne lär jag ju inte stöta på än på ett bra tag. Vet inte om hon behöver veta att pengar kommer från mig heller.


Usch ljuden från vinden känns nästan kusligt. Kanske lika bra att göra natt och somna från det.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards