Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 februari 2023

Av Neta - 16 februari 2023 23:54

Jag var så trött då jag vaknade vid 5 i morse men kunde inte somna om. Vid halv 7 gick jag upp och hängde en tvätt och laddade i en ny.
Plockade hop det som skulle med till C, bl.a.hade vi gjort chokladsås och plockade fram frukost. Va lite nervös för att frakta 30 rosor och få ut dom i bilen i 1 gr men lindade in dom i både silkespapper och plupplast.
Vi åkte härifrån vid 9 och var hos henne 50 min senare. Vi hade tagit med en del saker hon behövde låna till festen på lörd och så klart ett par paket.
Hon fick förutom rosorna ett konstkort jag hittade i Öregrund i somras där vi skrivit ner dagens val. En ljuslykta med mumin på och en kristall eller om man säger en sten. Den var i form av ett hjärta, blått och blev som ett halsband. Läkande och som skulle ge olika energier. Hon tror benhårt på de krafterna kristallerna ger och var kul att kunna ge henne en som hon inte hade. Jag har också ett sånt nu.


Hon fick också 1000 kr att spendera bara på sig själv och fick välja vart hon ville tillbringa dagen inom 10 mils avstånd. Inte helt otippat i gråvädret valde hon Mall of Scandinavia.

Hon shoppade inte så mkt som jag trodde och köpte det något otippade, Lego, 2 förp röda rosor och ett blomsterhjärta. Så hon gjorde bara av med hälften av pengarna idag. Jag hade ingen aning om att det fanns lego för 18+, för vuxna alltså. Leif fastnade för ett Eifeltorn som nästan var lika högt som honom själv. Väldigt imponerad av det blev han. Tyvärr var det inget man köper för en vanlig pension, det kostade drygt 7000 kr. Men har nästan lust att starta en insamling till hans 80-årsdag i höst. Haha!


Vi lunchade där så klart, Bentobox tror jag det heter men är ju typ 3 små rätter. Eller egentligen 4, kycklinggrtta, dumplings, friterade räkor och dito grönsaker. Morot, broccoli och squash. C tog en sån också men lite annorlunda än min.
Leif åt kyckling.

Vi var där till 16-tiden då hann vi med en fika också.


Wienersemla och kaffe, C tog en morotskaka.

Grå fuktig luft på hemvägen dessutom den senare hälften i mörker. Vi såg 3 blåljussituationer på hemvägen. Väldigt ovanligt på motorvägen annars.

Skjutsade hem C och åkte sen hem hit. Vi var trötta båda två, gjorde varsin varm macka med svampstuvning. Unnade oss ett glas rött och såg både Antikrundan och Markoolio och hans morsa.

Luften gick ur mig, trots att jag sov stora delar av hemresan var jag så trött.


Fick nån allergisk reaktion, har ingen aninng om av vad. Lite läskigt faktiskt. Kliar som 17!


Röd och irriterad!

I morgon vill L åka på loppisar och leta CD förvaringar. Vill ha mig med. Ok då! Haha! Älskar ju loppisar.

Nu börjar jag få svårt att hålla ögonen öppna. Sååå trött

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards