Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 februari 2023

Av Neta - 26 februari 2023 00:25

Titta på mello. Bestämde mig för att inte titta i år vilket gjort att TVn intte alls är på, på lördagar. När jag tänker tbx på mello är det ju inte många låtar man minns egentligen. Tycker inte det kommit fram så många nya artister som håller sen heller.
Jag ser ju kommentarer på Fb, och vilka som går vidare står ju överallt. Ev kanske jag ser finalen men är inte säker.

Idag har jag varit något bättre igen, men då har jag knappt gjort nåt mer än att laga mat. Blev en laxbit jag stekte från fryst med morötter och sockerärtor. Felix får fortsatt göra mina dressingar. Just Citron & dill tycker jag om till fisk. Den asiatiska är nog favoriten annars.


Gjorde mig lite lördagsgodis med.


Fredskallan har blivit omplanterad men det har inte hänt så mkt. Tror jag får ge upp på den. Den är tydligen känslig för kalldrag och då ska den inte bo i mina fönster. Nu står den kvar pågolvet med gardinen som lite skydd.


Stod som en märla med häcken i vädret och satte om den. Fick tina upp krukan lite först. Dammsuga får jag nog göra med. Den var rätt fuktig men kanske får blöta på den lite i morgon, är ju mer jord nu. Plockade bort 3 gula blad igår men idag var det fler.

Får väl köra på bladbegonior igen. Den prickiga med lila baksida var ju fin. Eller sidenblommor Haha!

Händer inte så mycket i mitt liv annars. Familjen har jag numera bara kontakt med på messenger, vi bor lite för långt ifrån varandra och värre lär det bli nu när C och M flyttar till Enköpings kommun och jag inte längre kan åka färdtjänst till dom. Dom har gm bostadsförmedlingen fått ett radhus i Örsundsbro. Dom orkade inte med de höga elräkningarna i huset. Har det nya från 17 mars. Gick väldigt fort, men C har ju köat sen hon var 16, så hon kom långt fram direkt. De sänker sin boendekostnad med många tusenlappar. Men har först dubbla hyror i 3 månader. Blir nog bra till slut. Dom är ju unga och raska. Avundas bara inte en flytt till så snart. Nu rfterlyser dom flyttkartonger för dom är oturligt nog inte sparade.

Men nu ska jag nog avveckla den här dagen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26
27 28
<<< Februari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards