Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 juni 2023

Av Neta - 10 juni 2023 23:04

Minns inte när jag var utanför dörrn sist. På Cs fest kanske.
Kan ju iaf inte ta mig nånstans utan hjälp.

Ska iaf få en ny scooter i samma modell som jag har men inte förrän i höst. Har ju nåt att se fram emot iaf.

Ska också få en anpassning gjord in i förrådet så jag lättare kan få in och ut rullstolen där. Tar jag in dynan kan den ju stå där även vintertid och det blir mer plats i garaget. 5 cm på insidan och 7 på utsidan på tröskeln gör ju att man får ta i när den ska ut och nästan lyfta när den ska in.

Sen ska jag få nån grej på ytterdörrn så jag kan få med mig den lättare. Den blåser så ofta upp och då får jag ta ett kliv ut för att nå handtaget igen. Alla lägenheter här är anpassade med lite bredare ytterdörrar.

Hängt tvätt nu 2 dar och har en tredje med städtrasorna att hänga. Får ju städ på måndag. Får ju hänga så gott det går med vä o bara hjälpa till med hö. Men under axelhöjd, lite småbökigt. Ställningen sitter ju i huvudhöjd. Har en att ställa på golvet med men den rörelsen blir sämre då man får sträcka fram armen.

Så idag blev det korv m bröd på dan och en macka och en varma koppen nu ikväll.
Det allra svåraste är att laga mat, jag sitter ju på en arbetsstol i köket med fullhög spis. Så bökigt o röra och vända med så hög arm. Blir över axeln. Lika när jag ska äta sen men en korv och mackor kan man ju äta med vä och soppa kan man dricka. Hålla muggen med vä är inga problem alls. Så jag överlever men kan längta efter att koka pasta å göra nån sås. Sånt jag kan spetsa på en gaffel kan jag också äta med vä. Ibland tar jag till en sked. Man får va lite uppfinnare.

När jag skriver på paddan får jag ha den mellan benen på sängen eller soffan. Men vila armen ofta, ta stöd med den på knät, går ju skriva med vä om man kör med finger. Men jag skriver med båda händerna och alla fingrar. Lärde mig ju skriva maskin så en gång ivärlden.

Lyssnat klart på Bindefelds bok, sen även lyssnat på Llndarws eftersom Bindefeld skrev så mkt om honom. Han skrev mest om After Dark, jäklar va jobb det varit med den. Gillar att *läsa* dokumentärer och biogtafier också.
Men nu ska jag återgå till feelgood ett tag. Eller sagorna som nån sa. Haha! Ja det är ju det.

Men nu ska jag vila armen.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards