Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 juni 2023

Ont

Av Neta - 22 juni 2023 02:17

Den här träningen jag gör 3 ggr om dagen gör att jag ju överanstränger axel och arm nåt så ini bomben. Rörligheten har kanske ökat något den här veckan men smärtan är ohygglig. Har även fått ont i handleden och det är nytt. Klarar inte BHbandet på den sidan heller, får väl gå snedtuttad då. Haha!

Så nu har jag på eget bevåg bestämt att jag ska träna bara en gång om dagen över helgen. Sen börja med 2 gånger till veckan.

Köpte en kyldyna att ha i rullstolen


Den är egentligen för djur men på Vc rekommenderade dom en sån, mest för värmen som varit så klart, det visar sig att den lindrar värk en stund med. Man behöver inte göra nånting med den mer än lufta den en stund efter några timmar så blir den kall igen. Den kyler också efter en stund när man tar bort den.
Finns många olika men jag hittade min på apotea för 79kr. Rekommenderas också vid bilkörning.

Idag kunde jag inte ens skippa värktabletter på dan, så jag har suttit och lyssnat på en bok framför fläkten. Hade som tur var färdig mat jag bara behövde värma i micron. Tur att C tog hand om disken.
Måste jobba lågt med armen. Att hälla ur vattenkokaren gör skitont, då får man ta till den darriga och skakiga vänstern. Det går väl lite bättre efter hand med den också.

Midsommarmaten blir mest kall, köpt sill så klart och gravlax, har färdighackad rödlök i kylen så kan göra lite gubbröra, om jag får upp burkarna. Haha!
Potatisen är tvättad svensk färskpotatis, men den får nog Mr X ta hand om.
Sen har jag köpt råa räkspett med jätteräkor man halstrar eller grillar nån minut på båda sidor, tänker dom till kvällen med lite varmrökt lax och en örtsås, den är ju lätt att röra ihop. Att vi förbereder det om vi åker iväg på nåt firande. Räkorna kan ju också ätas kalla.
Har ju en kvartad tårtbotten ikylen med så efterrätt kan vi få. Skickar upp han och köper jordgubbar direkt på fred morgon. Grädden får han vispa.
Det ordnar sig nog och mätta ska vi nog bli.

Nu är kl snart halv 3 på natten så ska göra ett nytt försök att sova. Armhelvete värker så ini bomben. Ursäkta hopskrivningar och stavfel. Får ju använda vänstern nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards