Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 juni 2023

Av Neta - 16 juni 2023 22:23

Åkte in vid 10, till Botan. Jösses va mkt fint man ser som man inte har plats för Haha!


Så fint att så sallad så.

Sen gick vi till Engelska parken och fikade, hade med oss. En tur genom kyrkogårdarna och en avstickare till brorsan där det såg eländigt ut. Då ska personal sköta den har jag för mig.

Till vc och sjukgymnasten. Han kollade min arm o axel i alla vinklar som finns tror jag. Testade styrkan med och var inte nöjd alls. Fick 2 övningar jag ska göra 3 ggr om dan. En med gummiband och en sträckövning. Tillbaka 3 juli.

Ner på stan via Åsgränd


Vinkade till Gammelmaja. Sen ner och kollade det här som tydligen måste skyddas.


Vi var hungriga och köpte mat på kebab house på gågatan. När jag väntade på den kom den andra Annika och pratade en stund. Hon hade varit på sommarfest med jobbet och var på väg till ett födelsedagsbarn. Vi åt jag tog en pizza och A en kebab.


Rätt avkopplande att sitta där och glo på folk. En kaffe på maten hann vi också och ett snabbt varv på HK i svava.


Måste ju hålla salt o sockerbalansen på rätt nivå.

När vi kom hem slog vi ner våra ändor på framsidan. A gick efter en stund men jag satt nog ute nån timme till. När jag fått 7 myggbett på en minut gick jag in. Haha! Blivit nån mygginvasion.

Har gjort vätskeersättning och sen suttit på häcken. Fikat och tog några chips sen. Över hälften är kvar. Blev aldrig hungrig så tacosen är kvar till i morgon.

Sov dåligt natten som var så ska strax gå i säng.

Av Neta - 16 juni 2023 01:14

Ja det är ju viktigt med stimulans och miljöbyte sägs det. Gäller väl alla utom rullstolsbundna då.

Har sökt extra timmar för att Annika o jag ska kunna åka lite mer och längre. Skickade in i början av maj men inget svar än pga att jag bytt handläggare. Det var bara det att dom inte meddelat det till mig.
I det fallet ska ansökan ändå gå till nya handläggaren men så skedde inte. Risken nu är att jag får avslag för att ansökan kom in för sent, orsakat av kommunen. Vi får väl se, dom hade möte i onsdags men jag fick inget besked idag. Får jag det på post är det garanterat avslag o kommer väl om ett par veckor. Så lång tid tar kommunens postgång.

Mina anhöriga har inte uttryckt nån hjälp att få byta miljö för mig. Dom har sitt och gör väl det dom har lust med utan mig. Är ju himla jobbigt med en rullstol. Sen vill jag väl helst antingen sova hemma då eller hyra/låna en husbil för det funkar ju även för mig. Hotell med så klart eller stuga med toa.

Men man kan åka långt över en dag med. Vi har ju åkt till Rättvik flera ggr, ut till kusten funkar ju med. Öregrund, Norrtälje, Vaxholm. 08.

Men jag har ju några favoritställen. I topp Göta kanal t.ex och alla pärlor efter den. Motala, Borenshult, Borensberg t.ex men också längre ut, Söderköping t.ex dit kan man ju åka över dan. Motala blir nog lite långt.
Vi hade planerat att åka en kryss från Berg utanför Linköping och upp till Borensberg. Men det har alltid varit Elle som drivit sånt här.
Brunneby musteri är ett ställe vi gärna bunkrar lite godsaker på.
Vadstena brukar ha bilträffar varje torsd på sommaren, på dom har vi varit mkt.

Dalarna också så klart, så mysigt där. Men där har vi varit rätt mkt. Ska iaf dit med en övernattning om det blir som vi tänkt Annika och jag.

Skulle ju vara mysigt att göra nåt med C och L med, ja M med nu så klart. Men där verkar inte finnas nåt intresse.

Mitt älskade Gotland vet jag inte om jag får komma till nåt mer. Drömmen vore ju att kunna åka dit med scootern. Göra utflykter men sen kunna åka runt i Visby. Slippa rullstolen på kullersten.

Vi åkte ju runt i Sverige mycket när vi hade husvagnen, vi har faktiskt varit i alla landskap med eller utan den. På slutet blev det ju stuga eller vandrarhem om det fanns egna rum. Vi har ju också kryssat mkt var faktiskt på 2 långkrysser precis efter skilsmässan och det gör jag ju gärna om. Till Bornholm t.ex Då åkte vi till Höga kusten och Vasa, den staden planerade vi att åka tbx till. Ta en färja till Åbo med bilen med o sen åka dit. Kanske åka hem via Umeå. På julen åkte vi till Kemi i Finland.

Ja känns som det är så mkt i Sverige som jag vill åka tbx till. Göteborg, Skåne, Dalsland. Malung igen nån gång kanske.
.
Men allra helst tillbaka till Östergötland och Göta kanal. Vadstena. Älskar det området. Men även på andra sidan sjön, Hjo, Karlsborg, upp till Tiveden.
Skulle ju också vara kul att få lite mer bekantskap med Sörmland och alla ställen L berättar om.

Nån gång i ett annat liv kanske. Då ska jag ha ett jobb jag kan resa runt i Sverige med.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards