Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 december 2020

Av Neta - 9 december 2020 02:52

Börjar drömma om kramar och i natt drömde jag att jag somnade på en arm. Så mysigt! Undrar när man vågar syssla med sånt igen. Börjar bli tröstlöst tycker jag.

8 st på ett julfirande, hur prioriterar man då om man har både respektive och barn till sina barn? Vem väljer man bort? Läste om nån som skulle dela upp julafton, ett gäng på morgonen, ett gäng på lunch och ett på middag. Ja vad gör man, på det viset blir ju ingen ensam hela dagen iaf. Men vilket jobb!

Vi blir väl högst 4, L kommer väl nån stund iaf.
Men först kommer Lucia och det blir ett luciamorgon på TV. Nu skulle man ju haft en Tv i sovrummet och kunna gjort sig lite frukost på sängen. Tänt en massa ljuslyktor och bara ligga och mysa efteråt.

E och jag har pratat om att hon ska komma in och vi tittar tillsammans men vi får väl se. Bädda in oss i soffa och fåtölj och tända en massa ljus.
Planerar iaf lite gott bröd och funderar på att göra skinkan till lucia. Får väl göra en till sen då men börjar bli så sugen. Sen kanske göra en mjuk pepparkaka så man får doften iaf. Lite glögg den dagen så klart!
Så julmusiken på, E la in alla mina nya julskivor på datorn. MA, Refreshments, Sannex m.fl
Hoppas vi kan få fram granen för så långt tänkte inte C när hon bar ut lådorna. Men vill ha granen uppe på sönd.
Äta lite lutfisk kanske men den får jag nog äta själv. E är inte så förtjust i det.
Vill ju gärna hålla kvar traditionerna men en del av dom är ju L så det går inte alltid.

Min nya assistent kom idag eller rättare sagt ikväll iaf. Paketet va så tungt så det står kvar i hallen. E ska hjälpa mig i morgon. Kanske provbakar jag något i den.
L vill inte ha matberedaren så vet inte hur jag ska göra med den. Om jag ska försöka sälja den. Nypris på den är 900kr så svårt att veta hur mkt man ska ta isf. Är ju en bra en som dessutom går tyst. C har ju inget riktigt kök så hon har inte plats men hon skulle behöva en.

Men nu är det sovdags, för länge sen faktiskt!








Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards