Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 december 2020

Av Neta - 15 december 2020 01:24

Först måste jag få visa er den här som jag stulit på nätet. Ett riktigt skitår har det ju varit, men den här är kul.



Trodde jag skulle sova som en klubbad oxe natten som var men icke. Skulle upp vid 8 så när jag vaknade strax före 7 så vågade jag inte somna om. Då hade jag varit vaken ungefär varannan timme hela natten.
Elle och jag åkte in till Maxi ganska tidigt. Jag kom dit först och mötte upp Leif som skulle hjälpa mig handla. Hade frågat om vi kunde göra det när Elle jobbade och han ändå skulle vara här. Men hon blev ledig och han kom ändå.
Jag började med att byta en kolsyrepatron och sen stärkte vi oss med kaffe och lussekatt. Vi skullle ju handla en del. Men innan vi gick in så skickade jag L till Rusta efter batterier. 3/99 av deras 20-pack.

Sen handlade vi nästan allt till jul. Sill, lax, kryddost, korvar, spjäll m.m Även lite frukt o grönt, granatäpple, mango, rödkål, mild chili m.m 2 stora kassar blev det. Skönt att handla med någon man känner så väl, inget snack om sorter och sånt, han vet.
Ville handla nu innan pensioner och barnbidrag, sen blir det nog inte så lugnt. Har bara mejeri, frukt o grönt nästa vecka. Å om jag glömt nåt.

Han tog alla varor i bilen och vi beställde returresa hem. In med varor och sen åkte vi till Fullerö, Kocken & Kallskänkan för att äta lite jullunch. Vi har ätit jullunch där i flera år men märktes att det är hårda tider nu för det var väldigt nerbantat.







2 sorters sill, 2 sorters lax, ägghalvor o Jansson.



Tog väl inte av allting men skinka, rödbetssallad, sylta, köttbuller, prinskorv och rostbiff med cumberlandsås.
Men inget julgodis och ingen dessert. Kaffe och pepparkaka. Vete 17 om det ens var prisvärt.

Nu ser jag fram mot vårt eget julbord. Blir väl Elle och jag som kockar.

Väl här igen så hjälpte L mig med att ta bort tyget på sittdelen på soffan. Behöver tvättas. Sen for han hemåt.
Jag landade i samma soffa och bara var en stund. Va så trött. E kom in så vi åt lite ihop nu ikväll. Hon tog med sin mat och jag hade lite rester. Kollade på TV, ingen av oss orkade göra något.

Hade beställt lite från Delitea som kom ikväll, men orkade inte plocka upp det heller. Får bli morgondagens göra.

Nu sova fem kvart i timmen!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards