Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 mars 2020

Av Neta - 6 mars 2020 18:40

Det här såg jag när jag drog isär gardinerna i morse

Varit ett fantastiskt väder. Direkt efter frukost gick C och jag till Lidl och handlade.

Hittade dom här söta kottarna för 34 resp 49kr. Får ju två uteplatser nu så tänkte dom skulle få förgylla utemiljön lite.

Hittade även rosor i blandade färger. Har ju köpt Lidls fairtrade rosor länge nu och dom står ju alltid så länge.
Sätter dom djupt i hett vatten med pulvret som följer med upplöst i det. Snittar stjälkarna med ett specialverktyg först.

Tog en extra runda runt bäcken sen. Såg att nya huset är ett vinkelhus. Söderslänterna i min backe är bara liksom södersidan på bäcken nedanför f.d Svanbyhemmet. Såg några gula små solar som blommade där. Min baksida har dock ett tunt lager snö kvar, är ju egentligen inte så varmt. Men takdropp, fågelkvitter och solgass i ansiktet iaf. Skulle plocka blåbärsris men det glömde jag.

Helgen blir nog lugn, önskar jag kunde teleportera hit E. Hon är jättedålig jätteont i halsen av hostan och besvärligt med astman. Gillar inte att hon är ensam när hon mår så där. Mellofinalen ska man ju liksom se tillsammans också.

Tror jag ska trösta mig med en sån här till middag i morgon. Vårt Hemköp som lagt ut. Men jag har både gravlax, rostbiff o räkor i frysen så gör själv men kan ju sno idén Haha! Skippar nog potatissalladen dock, svårt för köpt sån. Gör nån annan röra. Har en med äpple, syltlök o kapris som är god till rostbiff.

Nu ska jag hälla upp lite ostbågar och hämta en äppelcrush, får bli mitt fredagsmys.

Av Neta - 6 mars 2020 02:18

Idag har jag suttit i telefon och fixat mkt inför flytt. El och hemförsäkring. Måste ju ha dubbelt en till två månader.
Sen ska bostadsförmedlingen ha tusen spänn i förmedlingsavgift. Då betalar man ändå en årsavgift. Tycker det är lite ocker faktiskt.

Jag har också mailat med arbetsterapeuten Karin iBjörklinge, hon som en gång förskrivit alla hjälpmedel jag har. Har också haft kontakt med bostadsanpassningen där jag måste ansöka om bidrag för att flytta garaget. Inte säkert jag får det tydligen, så isf måste jag bekosta det själv också. Och elinstallationen.
Nån billig flytt blir inte det här..
Fick deklarationen idag med och får väl tillbaka lite med betoning på just lite. Men bättre än restskatt iaf.

Pratat med mr X ikväll och han är som vanligt hjälpsam. Snällare människa finns nog inte. Lite slarvig bara för han hittar inte alla papper för deklarationen av försäljningen. Men vem är perfekt, inte jag iaf.

Hostan börjar sakta men säkert gå tillbaka lite. Hostar nästan inget på dagarna. Försöker sova i framstupa sidoläge för att hålla luftvägarna så fria som det går. Om man nu somnar, inatt verkar det kört.

C stackarn fick en hostattack när hon var på stiftet igår, kände att nåt brast i kroppen och fick en fruktansvärd värk. Hon har ju närakuten rakt över gatan där så en av tjejerna hade följt med henne dit. Röntgen och det konstaterades en fraktur. Hon hade ju redan inflammation i revbensfästena så hon behövde inte det här tycker jag. Precis börjat jobbe efter en lång sjukdomsperiod så blev hon tvungen att sjukskriva sig igen.

E är också fortsatt dålig varat sen före nyår och astman ärjättejobbig. Träffade väl nåt stolpskott till doktor i måndags också. Hon borde få andningshjälp tycker jag. Det hon har för astman, flera olika inhalationer räcker inte. Nu fick hon molipekt.

Ja vi har alla vårt kors att bära. Nu ska jag försöka svimma av ett tag. Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards