Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 mars 2020

Av Neta - 18 mars 2020 00:12

Idag bestämde sig C och jag för att åka ut till havet, till Hållnäshalvön som är en liten pärla i Uppland. Började med frunch då vi båda var svårstartade idag. Jag har ju himla ont i hö axel, arm, handled och de tre mittenfingrarna. Går som ett band genom alltihop. Värst på nätterna.
Lite grått o blåst härhemma men dom hade lovat sol vid kusten och vi fick verkligen en fin dag med toppenväder.
Började med att köpa med oss kaffe, varsin bulle och lite godis att ha i bilen. Sen drog vi mot Skärplinge och ut på halvön. Vi har sett så många fina små torp idag. Finare blir dom ju när dom badar i sol med en massa blommande lökar utanför med. Suget efter att få hyra ett är stort, men så svårt att hitta. Jag vill inte äga nåt mer hus.

Vi började med att åka ut till Ängskär, så fin camping. Och badet man såg från vägen verkade helt ok.

Kan tänka mig att det är fullt på dom hällarna när det är badsäsong.

Vi fortsatte vägen fram och hittade en riktig pärla, Kolhuset

Deras uteservering som ni skymtar där. Restaurang, cafe?, butik med lokala råvaror men även några vandrarhemsrum. Dom öppnar i påsk såg jag på hemsidan och nu följer jag dom på Fb med. Är ju konstrunda i påsk ( om inte om är med) så vore ju läckert att åka dit om det är hyfsat väder.
www.kolhuset.com

Sen skulle vi åka rakt över till Fågelsundet, men hamnade först i Gudinge

Och där tog vägen slut Haha! Men så fint som det var där gjorde det inget.

Till Fågelsundet kom vi iaf så småningom, och med den här utsikten gjorde det inte ont alls.

Så mkt sälar såg vi dock inte men C gav sig 17 på att vi skulle åka till Forsmark för där har vi sett säl förut. Hjälpte inte att jag talade om att man inte får köra ner där längre, hon skulle bara dit. Så vi struntade i pärlorna på andra sidan, åkte tillbaka till Skärplinge där vi köpte varsin sallad och så drog vi till Forsmark. Man fick mkt riktigt inte köra ner, vi åkte då upp på bruket och bort till dammen och där..... Trodde vi ja, men den stenen såg verkligen ut som ett sälhuvud Haha!
Blev iaf middag vid lilla dammen med fin utsikt över herrgården.

Baksidan av värdshuset, där har vi suttit och ätit några ggr.

Hon såg sen på kartan att det var nära vattnet en bit bort och där hittade vi en riktig pärla,

Vid Snesslinge. Så himla fint men inga sälar! Nära Forsmark annars ju.

Nu började det skymma så vi for hemåt via Österby. Vi vill nog båda göra om den trippen och ta med E också. En fantastisk dag.

Hemma 19.30 och då beslöt jag mig för att nyhetsstrejka idag. Så skönt att slippa höra ordet corona på hela dan. Haha!
En sak såg jag dock på facebook, det att pappan inte ska få vara med vid förlossningen vid nåt sjh på grund av smittrisken. Men då har det väl ändå gått för långt? Vara tillsammans både före och efter men inte få vara med vid sitt barns födelse, så sjukt! Tänk att vara förstföderska själv! Fy farao!
Mycket som blivit konstigt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards