Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 mars 2020

Av Neta - 16 mars 2020 23:37

Danser ställs in, båtarna går inte, och alla dansbandsmusiker blir av med löner. Regeringen lovar stöd så hoppas dom får del av kakan.
Dans är ju en livsstil, motionsform och nåt man mår bra av. Men samtidigt är man ju nära sin partner och smittorisken blir hög. Ofta är det ju också tätt mellan paren på golvet. Bara hoppas att det får sätta fart efter påsk igen, så länge är dom flesta ställen stängda nu inkl båtarna.

E blev utskriven igår, dom behövde väl hennes rum. Dom kollade ju upp corona på henne men det var ju inget och en sköterska hade sagt att hon nog var säkrare hemma än där på sjh. Hade gått bra att sova hemma, L är kvar. Dom hade städat lite lätt idag, jag kan inte låta bli att undra varför han inte gjorde det i helgen när han var ensam där. Hon avbokade hemtjänsten efter natten på akuten för då behövde dom ju sova. Hoppas verkligen han far över lite med dammsugaren innan han åker hem. Men karlar alltså.....

Halva mars har gått

Mina krokusar blommar och ett blad har kommit upp av ramslöken. Har ju varit lite gassigt där mot väggen några dar.
Jag börjar bli less på att vara ensam hemma, skulle helst vilja åka iväg nånstans men C kom iaf till frunchen idag och sen åt vi middag ihop med. Saknar E dock, känns länge sen jag träffade henne. En hel vecka sen men då var hon så dålig. Blev ju besöksförbud så kunde ju inte åka upp på sjh heller.

Nu har jag iaf krupit ner och ska försöka sova och drömma lite trevliga drömmar.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards