Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 december 2022

Av Neta - 4 december 2022 00:10

Tvättat en 60 och en 40° maskin idag. Kom igång sent men den längsta maskinen körde jag igång vid 9 när jag var på toa.

Satt i sängen och kollade lite mail, kollade insta o lite sidor. Då går tiden. Kan ha somnat om en stund med.

Haft en dialog om en ev egen domän till blogg med o ha vissa samarbeten. Har ju alltid sagt nej men funderar iaf på att prova ett tag. Vill ju isf flytta allt från gamla matbloggen. Är ju både recept, matsedlar oftast med recept, och livsmedelsfakta. Sträcker sig ju från 2011-2019, sen har jag en del på wordpress, innan jag började köra allt här.
Tänker mig att den bloggen isf ska innehålla en liten hyllning till Elle med hennes gästbloggar och recept från hennes blogg med. Som i en egen avdelning. Är ju mycket histaminfritt där.

Men jag ska först och främst försöka få fler unika läsare här. Några som sen hänger med vidare. Nu är ni ca 500, jag tycker det är många men det tycker inte alla. Haha!

Idag har jag testat ett halvfabrikat. En hawaiimix för kyckling med ris, grönsaker och kryddor. Hade tänkt testa den med räkor igår men glad att det aldrig blev av, tror inte det blivit bra.


Fräste strimlad kyckling, hällde på vatten och när det kokade rörde jag ner mixen. Allt enligt anvisning.


Använde min hawaiikrydda från krusmynta, salt och peppar. Slängde på eget bevåg i en kycklingbuljongtärning. Blev bra men hade nog funkat med bara salt och peppar med men däremot tillsatte jag 4 ananasringar i bitar. Är ju ananas på bilden och det höjde nog. Inget måste, men jag tycker att den nog ska vara med.
Kommer att köpa hem det här igen. Man kan ju använda den här med färdigt kycklingkött, då kokar man bara upp vatten tillsätter mixen o kokar den enligt anvisning och rör ner kyckling och ev. ananas sist.

Använder ju oftast Knorrmix för lasange och lasangett. Skönt att slippa göra 2 såser. Men man fräser ju egen köttfärs. Har riven ost på med, oftast blandar jag mozzarella och vanlig hårdost.

Det här jag gjorde idag funkar nog bra som matlåda. Blev 3 portioner, kanske 4.

Tog fram rostbiff till i morgon. Gör väl en liten gratäng i airfryern.

Nu ska jag hänga sista tvätten, plocka lite och sen blir det sängen.









Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards