Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 december 2022

Av Neta - 6 december 2022 01:03

Kom av mig när strykjärnet la av. Har inte ens lagt på dom dukar som är strukna. Men har beställt ett nytt järn iaf för dom var slut på Clasisjön här i stan. Kanhända för det var nedsatt med 250kr.
Hade hoppats det skulle funka i morse att det bara var nåt glapp nånstans. Å jag har definitivt inte råd med den 500-ing det kostar trots att det är urbilligt. Vet inte var jag ska ta dom pengarna från.

Känner mig rörig Haha! Va kanske därför jag la ut en massa recept på sånna. Av dom jag la ut är nog laxröran min favorit, kommer från skolan, något dom fick göra i hemkunskapen alla tre tror jag. Gör den inte varje jul men alltid på påsken. Så fräsch!

Duken blev helt klart bättre och mönstret är lika klart som innan, va livrädd för att det skulle blekas. Möjligen en aning av rosa kvar men en tvätt till efter jul sen med *cristal white* i tvättmedlet fixar nog det.


Dagens, hade tänkt mosa allt och morötterna var mjuka men ändå hårdare än potatisen som jag faktiskt skalade idag. Ser snålt ut på salladsfronten men det är 3 blad som jag brukar ha.

Min kompis M på twitter döpte det här till moratismos, fast snarare moratiskross idag då kanske Haha! Gott är det att mojsa hop det så med kryddor och lite smörolja iaf. Korv fick det bli till å som vanligt *rutar* jag den, blir klar fortare då.

Egentligen är jag himla sugen på julkorv men drar mig för att gå ut nu, framförallt till affären. Det är kallt och halt i backen ner till viadukten. Vägen lutar mot skogen där det är gropar jag inte skulle ta mig upp själv ur om jag glider ner. Kan åka runt men folk kör som dom har eld i baken och jag vill inte ut bland bilarna.

L kommer på onsd och stannar några dar, har lite grejer han ska på så kanske kan vi åka till affären här då.

Har nån period nu då jag käkar en massa fikabröd med. Inte så bra det heller. Köpte Nyåkers saffransskorpor och jag lovar att dom hoppar in i munnen själva. Inte en och en heller utan minst två. Haha! Konstigt att jag inte går upp.

Inte haft mjukt matbröd på flera dar, glor på det där jäkla jästpaketet varenda gång jag öppnar kylen men inte blir det av ändå. Gjort scones ett par frukostar nu, går ju fort i Airfryern, annars ätit julknäcke med julskinka på.


Duger väl till frukost. Har två 2-kilos kokta Nybergsskinkor kanske fixar jag att griljera en till L kommer. Så kan vi hjälpas åt med skärmaskinen sen. Får väl köpa ett bröd i värsta fall. Som jag nu har ännu mindre råd med.

Måste försöka bli klar med dukar och pynt iaf. Städ nästa vecka igen på själva lucia. Annika kommer dan före och ska hjälpa mig lite ett par timmar. Mest i klädkammaren.

Men nu har det blivit så där hiskeligt sent igen. Ligger redan men dags att släcka och försöka sova.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards