Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 december 2022

Av Neta - 7 december 2022 23:33

Varit lite trött idag. Sov dåligt natten som var. Mr X är här. Han handlade lite åt mig på vägen hit.
Vi har hjälpts åt lite idag, bl.a med att bädda rent åt mig. Vilken skillnad det blir för mig när vi är två. Själv sover han som vanligt i sin sovsäck på min hårda bäddsoffa. Under honom finns både bäddmadrass o sängkläder men det ids han inte ta fram. Haha!

Å vet ni, mitt strykjärn kom idag. Har inte hämtat det än dock. Å vet ni en sak till, skratta inte nu, det är inget fel på det gamla. L provade det i ett annat uttag idag och det funkar. Det är förlängningen jag har ligger på golvet som har pajat. Så långt tänkte ju inte jag. Använder det knappt. Stryker inte så ofta så det stör precis. Haha! Ångar mest av en del kläder.

L har också gjort S-krokar åt mig till några glittriga snöflingor jag har. Frostigt vita med rött glitter. Har 10 st men hade bara 5 krokar kvar. Sån är han mitt X inget är omöjligt liksom, och händig som 17. Så nu ska dom snart upp på köksgardinen.

Fixat lite med lite annat också. Han hjälpte mig göra rent i kylen på dom hyllor jag inte nådde. Och så har vi griljerat en av skinkorna. Fick hjälp att få fram skinkburken med.

L var ju trött efter att ha kommit hem vid midnatt igår och gått upp 5.30 för att åka på det han skulle idag. Så vi hängde lite i soffan sen bara. Han berättade att blondinen han börjat dansa med kände igen mig från Dbd, hade varit med i Skultuna. Blev ju himla nyfiken då. Tänkte att det skulle va kul att höra vem hon var där och om vi brukat prata. La till en förfrågan på Fb men den avböjde hon.
Kände mig lite dum, hon kanske trodde jag hade åsikter om henne och L. Men så är det ju inte alls.
Få se om hon säger nåt till honom på Fyris i morgon.

I morgon kommer dom och fixar lite med min rullstol. Bara hoppas att dom inte behöver ta den med sig. På fred ska jag få åka på Sannex. L stannar över det men åker hem på natten. Han vill ju åka på dom själv med.

På lörd kommer Ma och hjälper mig lite. Vi ska baka och göra köttbullar. Fick ju en middag av dom på min födelsedag men bad att få byta den till lite hjälp. Käka middag kan vi säkert göra ändå nån gång.

Nu ska jag försöka sova hoppas det går bättre än igår natt.



Av Neta - 7 december 2022 02:17

Hyacinterna har stått i en emaljskål mitt på köksbordet som inte ens hade fått nån julduk eller nåt levande ljus. Amaryllisarna har stått i en kasse på golvet.
Men idag fixade jag det.


Den här hjärtformade krukan är Elles, hennes favorit. Hon fick nån blomma från kyrkan i den. Jag tog reda på den och nu står den på hallbyrån och välkomnar alla som kommer. Jag ligger i sängen och skriver det här, vaknade och kunde inte somna om. Har en hyacint på soffbordet, en borta på hallbyrån och en i köket och jag som inte har just nån lukt känner faktiskt lite. Nu har jag också en amaryllis i köksfönstret och en i vardagsrummet. Så det börjar bli ordning på blomfronten iaf. Fortf bökigt runt matbordet i rummet och i sovrummet. Strykbrädan står kvar mitt på golvet. Det nya strykjärnet har skickats idag så hoppas det kommer snart.


Den här har varit med länge, sen J var liten. Står alltid på köksbordet. Mamma har en likadan jag köpte åt oss båda. Den vita där bakom är den som brukar stå på hallbyrån men nu får den stå någon annanstans. Matbordet i rummet kanske.


Tomtesäcken fick jag av Elles dagmamma när dom var på fest hos oss en advent, tror E var 2 år när hon var där. Senare köpte jag en till på tradera men den tog L eller nån avvtjejerna, minns inte vem.


Fixar alltid till krukorna, nu hittade jag grön mossa i kruklådan. Fick lite av Annika med men det går åt till julgrupper senare.


Den här ljusstaken är en favorit. Fick den i julklapp av C ett år. Tidigare hade jag alltid en röd fyrarmad kulstake men den står på hennes köksbord nu.


Den där korgen hittade jag på en loppis. Polkagrislyktan hade jag två av men en har gått sönder. Fanns på Guldfynd ett år. Kollar på tradera och på loppisar varje år men än har jag inte hittat nån mer. Ljuset satt kvar sen i fjol och som ni ser måste det vara ett rött värmeljus i den. Haha!

Julade till badrummet lite också men det fotade jag inte. Kanske gör det nån annan dag,

Diskade grönsakslådan till kylen med, tänkte L ska få hjälpa mig torka längst ner och högst upp. Märker att jag inte-når som jag gjort längre. Idag skulle jag ta ner en julgran jag har tväl i från badrumsskåpet men det gick bara lnte. Å det gick ju uppenbarligen att ställa dit den.

Ma ringde nu ikväll och hon frågade om jag måste hålla på att pynta så mycket och det måste jag ju så klart inte alls. Men det här är nåt som Elle och jag har gjort tillsammans sen hon var 10-11 år, så jag vill göra det som vi gjorde det. C var den som alltid klädde granen och E och jag pyntade och fixade i köket. C var väl med där med sen. Det gör att det varit lite jobbigt ibland. Konstigt kommer det ju också att bli att duka bara för tre i år.
Cs kille kommer att vara med på uppesittarkvällen men inte på julafton i år. Han får ju liksom ta Es plats sen.

Åt rester idag på dan och gjorde en omelett med mozarella och tomater ikväll. Har börjat köpa den där mozarellan som är som en rulle. Den är lite fastare tycker jag, blir som bättre konsistens.

Men om man skulle göra ett nytt försök att somna om då.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards