Mina ord och tankar

Alla inlägg den 30 december 2022

Av Neta - 30 december 2022 23:17

Bestämde mig i natt. Kommer inte att åka till Fyris i morgon. Ni minns väl fredagskvällen på Maxi. Då berodde det höga trycket på taxi på en Fub-dans. Tror ju att det är minst lika stort tryck på en nyårsnatt.
Törs inte riskera att behöva sitta ensam utanför Fyris och vänta länge på taxi en sån natt. Dom tar inga förbeställningar heller för dom vet hur svårt det blir att hålla tider.
Dessutom finns ju ingen som kan dra upp mig för backen när jag kommer dit. Sen kanske råka ut för nåt fyllo där utanför på natten. Känns inte tryggt.

Va ju skillnad när jag åkte med L men med tanke på alla vädervarningar också och att han faktiskt har typ en dejt tror jag inte jag kan räkna med hans hjälp med att komma hem. Han har inte sagt nåt om att sova här heller. Tror han hoppas på en natt nån annanstans.

Annika va här en sväng på em, hon berättade att hon skjutsat en granne till kyrkogården och att det inte fanns ett enda gruskorn på isiga gångar. Ingen gång var sandad. Livsfarligt med tanke på backen på körrgårn med. Hon förbjöd mig för att åka ut med scootern för det är så mkt vatten med is under, dels på affärens parkering, dels under viadukten. Inget sand i backen upp på cykelvägen heller.
Det ska ju också frysa på under kvällen och blåsa rätt mkt nu under natten och det gör ju också att det blir halare.
Va tydligen lika illa i Gränby.

Annika va på Willys och handlade då lite åt mig med så gör väl nåt med skaldjuren i frysen och det hon köpte. Baugett, rom, lite kladd, avocado, cider, vindruvor och lite färdig pizzadeg till nyårsdagen. Har creme brulé i kylen med och tunnbröd om jag vill göra nåt till 12-slaget.
Lite tråkigt att vara ensam men det får gå. Finns ingen kandidat att mysa med heller ju. Haha! Undrar om man nånsin får uppleva det igen? Han lär ju inte komma och ringa på iaf och jag är ju dålig på att gå ut.

Så ta det varligt och se till att ni har dubbar på om ni måste ut i dom här trakterna.
C åker hit och tänder på graven och kommer en snabbis och fikar. Beordrade henne att dubba skorna.
Jag tänder ett ljus på baksidan och skålar med Elle. Hoppas att nån ringer.

Kollat på Stjärnorna på slottet, kul folk den här gången. Blir nog bra! Kände igen mig lite i det Pia berättade, hade ju en pappa som söp och inte var så snäll jämt precis. Dåligt ölsinne med. Blev aldrig nykter heller. Därför jag inte dricker så mkt.

Så jag önskar er alla ett gott slut och Ett gott nytt år!





Av Neta - 30 december 2022 13:26

I januari skulle hon fyllt 36 år. I mars ska första stipendiet delas ut. Stöd hennes fond genom att sätta in 36kr till den. Bankgiro och swish i bildtexten. Glöm inte att märka betalningen med ?Elisabeths minnesfond?

Av Neta - 30 december 2022 03:00

Hört från 2 håll idag att viruset som går nu är långdraget. Jag tycker att det känns lite bättre iaf. Men hostan håller mig fortf vaken av och till på nätterna. Somnade ändå hyfsat ikväll men vaknade av smällare, hördes som det var från garagetaken. Sen var det kört fast jag är urtrött. Hann väl bara sova nån timme, knappt det kanske.

Bestämde mig idag för att handla lite till nyår, för även om jag hänger på till Fyris så kan man väl äta nåt gott innan. Sen tänker jag göra pizza på nyårsdan. Förmodligen en ljus pizza med rom och skaldjur.

Tänkt idag på vilken skillnad det ändå är på att vara singel mot att vara två. Undrar hur det skulle vara att träffa nån när man är så här gammal. Är inte jättepepp på att börja om men har ju lite känslan hur det är när L varit här, det fast det inte är nåt mellan oss alls så är han ju här ändå. Nu känner ju vi varandra väl och det underlättar ju så klart. 34 år är lång tid. Märktes på ett par kul saker som hänt i jul, framför allt en som jag och C skrattat lite åt för var tvungen att berätta för henne. Tur jag gillar karln ändå, nån annan kanske fått en rak höger. Haha!

Nästa år kan ju bara bli bättre också. Vi har ju rent av haft ett helvete det här året. Även om det finns fina saker att minnas från i år med. Midsommar t.ex som var jättemysig. Där gjorde nog vädret mycket också.


Det här är t.ex bara 3 månader efter att Elle gått bort. Men ett fint evenemang, sällskapet med både C och M också, sol & värme gör så mycket. Sen gillar ju vi picnic. Middag intogs i ett kvällsoligt Strängnäs sen.

Men nu är jag så himla trött. Håll en tumme för att jag somnar om.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards