Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 december 2022

Av Neta - 12 december 2022 02:07

Så jag håller mig lugn och knät varmt. Går inte ut om jag inte kan åka bil. Alltså inte alls när inte L är här. Bävar redan för onsd när jag ska till vårdcentralen. På torsd kommer L en sväng igen men vet inte om han sover kvar då.


Glad iaf att jag har ett gäng sånna här i frysen nu och att jag kan dela med mig till C. Hon jobbar jättemycket nu och har samtidigt slutspurten för den här terminen i skolan. Vi har sagt att vi ska baka nästa helg ute hos henne men det beror på hur mitt knä blir.

L skrev i vår familjegrupp i morse att han börjar känna sig dålig. Så går det när man dansar med hostiga damer. Undrar hur många hon smittade?
Han har ju också ont i ett knä så nu börjar vi verkligen bli familjen halta och lytta. Haha!

Hade rester att värma idag, skönt att slippa hålla på för mkt i köket när man har ont. Funderar på vad jag ska äta på lucia, brukar ju äta lutfisk då men har inte köpt nån än. Åker inte gärna till affären när det är kallt heller. Funderar om jag ska koka en bit torskrygg och göra vitsås o äta som lutfisk med kryddpeppar. Borde väl funka?
Vi skulle ju skiva skinkan innan L åkte men vi hann inte. Så ska väl göra det kanske så jag får min skinkmacka på luciamorgonen framför TV-lucia. Tagit fram skärmaskinen. Måste göra nåt matbröd med och då tänker jag skära det på också på den. L gör så när han bakar och så lägger han fram skivor på kvällen till morgonen därpå. Rätt smart ändå.

Han tog iaf in granen i fredags, jag ville kolla att den lyste. Tänker ev klä den i morgon.

Funderar på om jag ska göra 1/2 sats knäckflarn med, det kan jag sitta och göra.
ska sova på den saken nu.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards