Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 december 2022

Av Neta - 26 december 2022 17:20

Vi gick upp vid 9.30 idag då var jag inte alls pigg. Hostanfallen på nätterna är inte att leka med. Men han ville ju iväg medans det var ljust. Vi åt frukost, han hjälpte mig att skära skinkan som var kvar, jag frös in 7 påsar förutom burken vi fyllde på. Han fick lite med som jag hittade i kylen. Vi delade upp lite rester och han hjälpte mig diska skärmaskinen.
Tog en fika och delade på tårtsnutten som var kvar. Han tog upp lite sopor när han hämtade ner bilen, kartonger och glasåtervinningen. Såg till att all dricka och sånt vi haft i uteförrådet hamnade på baksidan så jag lätt kan lyfta in det om det blir kallt igen.

Säger ju att han gör mitt liv lättare. Vi faller lätt in i de roller vi hade som gifta när han är här. Vi känner ju varann så väl och det är så skönt. Man kan springa omkring lite som man är, det är liksom ingen big deal. Men lika skönt är det när han åker sen med. Jag har nog skaffat lite andra vanor och rutiner nu som jag inte hade då. Dom rubbas ju. Ändå kändes det lite tråkigt när han åkte idag, förmodligen för att jag inte är riktigt frisk.

Försökte ta ett covidtest på em men det funkade inte. Fick inte hop dom där 3 dropparna. Ringde återbud till mina besök på vc på onsd, ska nog hålla mig hemma.

Nu skulle L åka hem och invänta om han fick några inviter till nyår. Haha! Varför inte agera själv? Handlar väl om Fyris eller Örebro. Men å andra sidan är ju inte han 100 heller + att ett knä värker lite på han. Får väl se om han kommer iväg på nåt.

C och M skulle åka till nån annan stad idag och kolla folklivet på bytesmarknaden, köpa nåt med. Kände att det hade ju varit kul och gjort nåt sånt med nån om jag varit frisk. Nu hade jag nog inte orkat.

Såg Andersonskans Kalle på em, åt upp lite paté och räkor m romsås till lunch. Få se vad det blir ikväll sen.

Nu ska jag sätta på ljudboken jag pausat över helgen. Se Sällskapsresan ikväll, det är ju tradition.

God fortsättning på er!

Av Neta - 26 december 2022 01:38

Första julen utan Elle, den har varit lugn men konstig. Å frågan är om den varit så lugn som den blev om inte L varit här. Jag tror inte det, han är verkligen en klippa som underlättar mitt liv. Vi är rätt lika till skillnad mot C och mig som är väldigt olika.

Hade problem att posta mitt förra inlägg och när jag nu såg det saknar jag alla 4 bilder. Skrev det sent på fred kväll men det gick inte iväg förrän julaftons morgon.

Vi tog dan som den kom. Sov länge och mötte upp C vid graven på em.


C hade köpt hyacintbuketter åt både mig och Elle, vi tände 2 levande ljus och sopade av växterna så gott det gick. Hem till Kalle och efter det lagade vi mat. C hade strukit stora julduken och dukat.


Det kalla + lite Jansson


Det varma + skinka


Apelsinris.

Han med lite tårta med. C åkte hem sent. Och vi sovrätt länge idag med. Jag åkte inte med till C då jag inte ville riskera att få hostanfall då Ms föräldrar var där.
Planerade att småfixa lite hemma men orkade inte.


Värmde lite Jansson, omelett, korvv och köttbullar. L var snart här igen.


Nu ikväll knäckte han och jag en lilling prosecco och åt lite kex med rombomb. Kaffe, punch och tårta med. Kollade filmen om Karl-Bertil J och showen med Måns och Carola.

I morgon åker L hem medans det är ljust. Hade gärna haft honom kvar men förstår ju samtidigt att han vill hem till sitt. Så nu väntar en ensamvecka och ett ensamt nyår. Tråkigt men det är väl bara att vänja sig. Det är väl så mina nyår kommer att bli.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards