Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 december 2022

Av Neta - 11 december 2022 00:46

Vi sov länge i fredags, jag längst för hada ju så jäkla ont på natten. L låg o kollade på film när jag vaknade vid 11. Hade då fortf så himla ont.
Duschade och försökte verkligen värma upp knät men det hjälpte inte. Brukar ju ha mest ont på nätterna men i fredags var det extremt.
Vi grejade lite efter frukost, åt lunch sent och åkte sen in till stan ganska tidigt. Hade då så ont att jag måste åka rullstol ut till bilen. Spännande att få testa rullstolen efter modifieringen. L sa att den var mer lättdragen, lite tyngre och tog lite mer plats. Men det var marginellt tyckte han. Den går inte heller att fälla hop lika lätt och platt som förut.
Men så ont jag hade. Vi hade lite ärenden och jag började överväga att ringa färdtjänst och åka hem. Strunta i Fyris och Sannex. Men när jag suttit i rullstolen ett tag blev det bättre, fortf ont men lindrigare. Jag får ju benet mer i rätt vinkel nu så tror det kan ha påverkat, även friktionen från stolen.

Vi tog en fika på Maxi och gick på toa där. Så åkte vi till Fyris iaf.

Å vilken kväll. Sannex är ju bara så himla bra. Det tog typ 5 sekunder när dom drog i gång så var golvet fullt. Leif dansade väl några danser men satt mest hos mig. Då när jag inte kunde hålla fötterna still, satt kvar i rullen och hade täckkjolen över knäna gick det också bra med knät. Kvällen gick så fort. Vi gick så klart fram för att säga tack och hejdå. Hade ju haft kontakt innan så dom visste att jag var där.
Vi pratade om när vi setts senast o kom fram till att det var 2019, strax efter att Peter börjat. Så kul o mysigt att träffa dom o få en kram eller tre. Haha!

Men vi skulle ju hit med mig och L skulle sen åka hem på natten. Bilen var ju då borstad, uppvärmd både i motor och kupé. Packat hade han gjort innan. Jag kom nästan inte ur bilen när vi kom hem. Och jag fick gå med honom in. Jävla knä! Vi tog en snabb fika och han fyllde sin termosmugg. Jag smög ner en saffransmunk och en vit hyacint i packningen när han var på toa. Han fick en hyacintkruka av mig förra året å han hade pratat om att pynta lite.
Munken för jag tänkte att han kanske behövde socker på hemvägen. Det hade gått bra hem, han hade varit hemma runt halv 4.

Min natt blev ett helvete. Gick upp vid 9 då hade jag så ont att jag mådde illa. Hade snöat så Ls o mina fotspår syntes inte längre. Kom mer under dan o nu i kväll sen. Ma kom runt halv 12 sen.


Vi gjorde mina julköttbullar. Dom görs med vispgrädde i, kryddas med rödlök, senap, kryddpeppar, kardemumma och kanel. Salt så klart! Ma tyckte nog kryddningen var lite skum Haha men dom fick godkänt. Kanhända åker den kryddningen i hennes med.

Sen gjorde vi saffransbullar, vill ju ha dom till lucia men ska dela med C. Vi ska ju ev baka lite annat nästa helg om mitt knä håller. Haft skitont hela dan idag. Ma gick upp med mina sopor innan hon åkte.

Vi hade fikat men jag satt mig i soffan iaf och bara slappade. L ringde på dan och hade också ont i knät. Men han har dansat 3 ggr den här veckan. Tror det berodde på det och kanske lite på att han drog mig upp för backen inne på Fyris. C sa till mig att jag skulle hålla knät varmt och det har lindrat något.

Hade tänkt göra nåt med räkor, blev bara en sallad till slut. Men med 2 ägg i.

Men så skönt att ha det här klart och att jag fick hjälp. Ma är ju konditor i grunden så det där är ju inte speciellt svårt för henne. Jag menar, rulla chokladbollar eller köttbullar är väl likvärdigt. Haha!
Vi konstaterade dock att jag behöver en plåt till. Får väl skicka L till nån skrot och kolla i ugnar på kastade spisar. Vi gjorde så när jag fyllde 60. Kostade typ lite fikabröd till dom som jobbade där. Hade då 8 extra långpannor, va tvungen att märka dom med ståltråd i hörnorna där det var små hål. Många var det som behövde låna vid storkalas. Sen skingrades dom när vi skulle bo på varsitt håll. Skulle tagit en iaf.

Oj nu är kl jättemkt igen. Ska gå och ta medicinerna och försöka sova, hoppas iaf på sömn.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards