Mina ord och tankar

Alla inlägg den 21 december 2022

Av Neta - 21 december 2022 00:09

Långt ifrån bra men bättre. Kände av knät lite i natt men inte så jättefarligt. Snorar och hostar men mest på natten.
Påjulning pågår men blir lite i taget, står ju lite sämre men granen är klädd i rött. C ska få fixa till den bättre då hon kommer på fred.


Alla tomtar är inte uppe men det är några dar till lörd. L kommer på torsd, då kan jag använda strykbrädan igen då han skulle fixa en ny förlängning med flera uttag. Hopppas jag orkar handla då med. Bestämt mig för att använda munskydd ett tag igen. Dels för min egen skull men också ifall jag skulle råka få en hostattack. Smittan sprids ju igen. Nu är det ju RS och flunsan med.

Så många som är sjuka nu. Idag har det varit många utryckningar med. Halt som 17 och många halkolyckor på akuten. Trist om man bryter en fot eller en arm så nära jul.
Jag har ingen riktig känsla för julen heller men försöker tvinga på mig den. Haft ett snack med Elle om att hon ska hjälpa till där. Men som jag saknat den ungen nu.

Tvättat en liten trasmatta och badrumsmattorna idag. Det var dags, trasmattan är blå o vit men va mest grå och grå nu. Ligger vid balkongdörren så man går ju in på den. Så nu måste jag väl göra ren nålfiltret. Spillt i soffan så tänker slänga i den klädseln i morgon. Måste ju va torr till torsd. Så värst städat blir det nog inte men huvudsaken är att vi är tillsammans och har lite mat att stoppa i magen. Är alla 4 på uppesittarkvällen, utan M på julafton men sen åker vi till Torresta på juldan. Blir nog bra.

L och jag går väl till graven på julafton så hon får ett levande ljus då. Lyktan går på timer så den har hon alltid. Ljusen vi köpte på Clasisjön är det inte batterier med en massa A på utan tjockare och brinner en hel säsong. Har dom i lyktorna på baksidan med.

Klockan har precis passerat midnatt så ska väl börja avveckla så smått. Fast egentligen gillar jag att sitta uppe nu, så lugnt o tyst överallt.






Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards