Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 juli 2022

Av Neta - 14 juli 2022 00:05

Slapp blåsa på handen. Syns ju nästan ingenting men det känns om jag kommer åt det.


Fick en liten film av J igår kväll på hur han gjort avskärmningen till Elles altan, eller Lenas som det ju är nu.


I morse kom han och satte upp det. Tycker det blev så himla bra och snyggt. Så nöjd.

När han åkt kom Annika och vi åkte på en liten tripp till Sigtuna. Hade tur och hittade direkt en parkering nere vid vattnet.
Vi strosade hela strandpromenaden bort till Våfflan och köpte varsin glass.


Så här nära vattnet går man.
Fotade varken Våfflan eller glassen. Våfflan är alltså en servering i Sigtuna hamn.

Vi gick upp *på stan* som är en enda gata omgiven av söta små trähus därifrån små tvärgator leder ner till strandpromenaden.


Gulliga små butiker som den här t.ex Augusta Johanssons karamellbutik som inte bara säljer karameller precis.


Hennes butik brukar uppstå även i Uppsala på GC till julen, nästan som en popupbutik.

Så fint överallt, fina blommor och man värnar även om turisternas husdjur.


Här i det lilla rådhuset på torget är det många som gifter sig.

Vi blev lite hungriga och det fick bli ett besök hos Tant brun.


Hon står utanför sitt café i naturlig storlek.


I en hall i en av de 3 små torpen inne på gården hänger den här fina. Där får man hämta en meny, sen hitta nånstans att sätta sig. När dom tagit din beställning nlir man serverad vid bordet.


Fåglarna svälter inte precis.


Jag köpte en gravlaxmackka för 137 pengar.


Borden var dock inte dom fräschaste vi sett.


Om Post-Nisse var anställd av Post-Nord framgick inte men en egen gränd hade han. Haha!

Vi hade kaffe med oss så nu gick vi tillbaka till Strandpromenaden och tog en fika på maten, njöt av den fina utsikten, sen åkte vi. Handlade lite bröd och frukt på Lidl och åkte hem nöjda med vår utflykt.


Ikväll hade jag bara värma mina välstekta isterband med stuvad vitkål. Potatis fick jag dock koka.

Nu ligger jag på sängen, det är dags att sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards