Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 juli 2022

Av Neta - 27 juli 2022 22:48

Blev så irriterad igår när jag postat inlägget och all text var borta under bilderna. För er som inte känner igen er så är det alltså från Visby där kommunen visar fotbollen på storbildsskärm mot ruinen på stora torget.
Kan ju tänka mig att det var fullt både på krogarna och på glasscafeet också. Men så mysigt för dom som är intresserade att kunna se fotbollen med andra människor sittandes på torget. Det var ju rätt fullt.

Idag va Annika snäll och hjälpte mig få hem pkt från affären, idag åkte jag runt och handlade lite också. Men det är irriterande mkt trängre än innan. Säkert 1/2 m i gångarna vilket gör att jag inte kan svänga runt hyllorna utan får köra in och backa ut. Som vi sa det är inte tillgängligt alls för permobiler, rullstolar och dubbelvagnar.

Karin var här med en hållare för kryckor, då visade det sig att det satt en sån redan. Finns också en skruv med ratt att sätta gummibanden runt. Backknappen som jag varit så irriterad på, på scootern kan bara tas bort. Jag kan backa med gashandtaget, hur många ggr har jag inte påtalat det där men ingen har sagt att man kan göra så. *arg smiley*
Jag fick också nya benstöd till rullstolen som jag kan reglera höjden på själv men eftersom jag har en lägre dyna nu kan jag inte ha raka ben. Har dock underbensstöd på dom och det är ganska skönt på vintern. Blir inte så mkt kalla vindar bakifrån. Ska klä dom med sönerklippt liggunderlag när det blir kallt. Vi gjorde såmsist jag hade sånna. Eldprov i morgon för hur det kommer att kännas för knäna. Ev får jag ha den blå under rullstolsdynan. Provar utan i morgon iaf.






Har ni fikat med dom här? Smakar som kolakakor med en ton av pepparkaka. Så,goda och bara 20kr.


Maten idag, potatis från Östergötland, svensk färsk broccoli, och en fiskfilé bara smörstekt med salt och peppar. Så gott och har broccolistuvning kvar, räcker nog 2 ggr till iaf så kanske fryser en port.

Haft en diffus huvudvärk några dar, så där lite så man står ut men känner den hela tiden. Så irriterande. Hoppas den ger sig nån gång, har inte tid med den.

Har inte öppnat paketen jag hämtade än, inte hunnit, det har gått i ett idag. Men i ett av dom finns det vita handdukar i halvlinne jag tänker brodera kräftor och dillkvistar på. Så beställde broderigarn ikväll. Servetter brukar ju knappt räcka när man äter kräftor men nu ska det bli bättre. Kan ju dessutom tvätta dom i 60 gr sen.
Tack Gittan för att du ringde idag. Vi får prata mer nästa gång. Jag kanske börjar brodera som 17 nu. Haha!
Sugen som 17 på kräftor blev jag iaf. Dom hade bunkrat upp i affären både med det och roliga kräftsaker.

Jaha nu ska vi se då hur mkt av det här som kommer med. Haha!

Av Neta - 27 juli 2022 00:30

Så himla skönt och så värt dom pengarna. Hon var ju sjuk förra gången så var 8 v sen sist. Jag fixar ju själv också men jag dammsuger ju mest och städar toan. Våttorkar inte så noggrannt och kommer ju inte ner på golvet som hon gör.
Passar mig bra att få storstädat var 4 e vecka och sen det jag klarar och gör själv. Idag sopade hon av vid sittdelen på altan med och dammsög mattorna därute. Sen tar hon alltid min återvinning, om jag har några kartonger och mina 4 kassar, glas, metall, plast och papper. De behövs tömmas ungeför var 4e vecka. Fönsterputs 2-3 ggr om året ingår också i priset.
Fick hjälp av J med återvinningen emellan nu när han var här. Det är ju det jag har svårast för.

Annika messade och frågade om jag behövde nåt från stan så nu har jag iaf 6 ägg till, mer gurka och tomater. Vi ska ut en sväng på torsd hon och jag så då hoppas jag kunna köpa bröd och frukt.
Det är ett himla planerande med dom där inköpen. Kostar ju 160kr för mig bara att åka in till stan.
Dom är ju klara med ombyggnad av Hemköp härute men det är ännu mer trångt nu känns det som. Jag kan på sin höjd åka yttervarv så jag kommer till postdisken och ta det jag hittar på vägen där. Annars måste jag ha nån med mig, så kommer nog att handla i stan i fortsättningen.

Slängde sängkläderna i maskin i morse med lite udda örngott och handdukar. Skönt att bädda rent på hennes städdagar, och en gång emellan dom så klart. Men nystädat, renbäddat och nyduschad är en bra kombo. Haha!
Nån undrade vad jag hade för städfirma, det är Viksta städ.

Kokade 2 ägg och gjorde en tonfisksallad när hon åkt. Hade en dessert kvar från Lidl så pimpade den med hallon och tog den till fikat. Tog lite te och 2 äggmackor på det andra ägget ikväll, orkade inte laga mat ( läs ville inte riskera att skita ner spisen) Haha!

Vi hade fått 15 mm regn i natt och i morse. Så idag vattnade jag bara det under tak.

Lyssnade klart på boken idag och upptäckte att det finns en fortsättning. Spännande!

Gjorde ordning ett kuvert till C med lite bilder L dragit ut, väntar på en systerbild på båda tjejerna med.

I morgon kommer Karin och monterar kryckhållaren på rullstolen. Vet inte om hon fått dom nya benstöden men det visar sig väl. Kom på att jag ska sätta dom blå kryckorna med nerfällbar dubb på scootern permanent. Då kan jag gå med dom på gräset upp till graven.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards