Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 27 juli 2022

Irriterad

Av Neta - 27 juli 2022 22:48

Blev så irriterad igår när jag postat inlägget och all text var borta under bilderna. För er som inte känner igen er så är det alltså från Visby där kommunen visar fotbollen på storbildsskärm mot ruinen på stora torget.
Kan ju tänka mig att det var fullt både på krogarna och på glasscafeet också. Men så mysigt för dom som är intresserade att kunna se fotbollen med andra människor sittandes på torget. Det var ju rätt fullt.

Idag va Annika snäll och hjälpte mig få hem pkt från affären, idag åkte jag runt och handlade lite också. Men det är irriterande mkt trängre än innan. Säkert 1/2 m i gångarna vilket gör att jag inte kan svänga runt hyllorna utan får köra in och backa ut. Som vi sa det är inte tillgängligt alls för permobiler, rullstolar och dubbelvagnar.

Karin var här med en hållare för kryckor, då visade det sig att det satt en sån redan. Finns också en skruv med ratt att sätta gummibanden runt. Backknappen som jag varit så irriterad på, på scootern kan bara tas bort. Jag kan backa med gashandtaget, hur många ggr har jag inte påtalat det där men ingen har sagt att man kan göra så. *arg smiley*
Jag fick också nya benstöd till rullstolen som jag kan reglera höjden på själv men eftersom jag har en lägre dyna nu kan jag inte ha raka ben. Har dock underbensstöd på dom och det är ganska skönt på vintern. Blir inte så mkt kalla vindar bakifrån. Ska klä dom med sönerklippt liggunderlag när det blir kallt. Vi gjorde såmsist jag hade sånna. Eldprov i morgon för hur det kommer att kännas för knäna. Ev får jag ha den blå under rullstolsdynan. Provar utan i morgon iaf.






Har ni fikat med dom här? Smakar som kolakakor med en ton av pepparkaka. Så,goda och bara 20kr.


Maten idag, potatis från Östergötland, svensk färsk broccoli, och en fiskfilé bara smörstekt med salt och peppar. Så gott och har broccolistuvning kvar, räcker nog 2 ggr till iaf så kanske fryser en port.

Haft en diffus huvudvärk några dar, så där lite så man står ut men känner den hela tiden. Så irriterande. Hoppas den ger sig nån gång, har inte tid med den.

Har inte öppnat paketen jag hämtade än, inte hunnit, det har gått i ett idag. Men i ett av dom finns det vita handdukar i halvlinne jag tänker brodera kräftor och dillkvistar på. Så beställde broderigarn ikväll. Servetter brukar ju knappt räcka när man äter kräftor men nu ska det bli bättre. Kan ju dessutom tvätta dom i 60 gr sen.
Tack Gittan för att du ringde idag. Vi får prata mer nästa gång. Jag kanske börjar brodera som 17 nu. Haha!
Sugen som 17 på kräftor blev jag iaf. Dom hade bunkrat upp i affären både med det och roliga kräftsaker.

Jaha nu ska vi se då hur mkt av det här som kommer med. Haha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards