Mina ord och tankar

Alla inlägg den 1 mars 2023

Av Neta - 1 mars 2023 00:22

7.6 gr och sol idag. Så skönt ute.
Arbetsterapeuten och sjukgymnasten var här idag. Vi sänkte arbetsstolen, den funkar så utom då jag ska hålla på med disken, har ju en bänkmaskin. Men som tur är har jag en bra extradyna, som just nu är i Cs bil men den ska hem. Får använda den då.

Vi kollade också rullstolen och i mun på varann frågade dom om jag kört på nåt. Inte jag men en dragare som tog i som f-n och inte bryr sig om hur man ska göra. Jag fullkomligen studsade ur den var bara tur att jag hade sinnesnärvaro nog att hålla i mig.
Har körförbud på den nu. Måste lagas och förhoppningsvis kan det bli i veckan.

Sjukgymnasten gav mig lite tips om ryggen. Hur jag ska resa mig, hur jag ska ta mig ur sängen och att jag ska tänja lite tills det börjar göra ont, då ska jag sluta direkt. Hålla mig varm, gärna ha nåt på ryggen när jag sitter i soffan. Försöka röra mig så gott det går. Bättre än att vara still för mycket.

Sjukgymn stack lite tidigare än Karin. Men hon skulle till kontoret och jag till affären så vi gjorde sällskap. Så skönt ute, takdropp till o med. Lite sörjigt på vissa ställen men har ju multidäck på scootern så det gick bra. Vågade mig dock inte nerför backen på kyrkogården.
Tittade långt på blåbärsriset på hemvägen, skulle så gärna vilja ta in en bukett men vågade mig inte riktigt upp i skogen idag. Rädd för att köra fast.





Köpte sånna här idag, 59kr för 6 st härute så åt en idag. Köpte 2 potatispåsar också då dom kostade 10 kr och halloumi 2/59.

Hämtade paket


Jag är ju Vallon på morfars sida, kanske på den andra sidan med, vi ser lite så ut allihop. Tycker det är kul att förkovra mig lite i det. Brukar kolla efter böcker på loppisar men den här hittade jag för några tior på ett antikvariat på nätet.

Landshopping hade halva priset på en hel del böcker


Är ju lite närmiljö här.


Såg den här dokumentären på TV för många år sen, hur dom tog vara på allt naturen gav och var självförsörjande på sin gård. Dom gjorde till och med egen tvål av lindblommor. Dom är bröder och bodde kvar på föräldragården och drev den som deras far och farfar gjort. Bakade eget bröd av eget mjöl. Inga moderniteter alls om jag minns rätt.

Åt en schnitzel med det sista av potatisgratängen. Hittade en burk med ärtor och gjorde *husvagnsärtor* vi fick det när vi var små och ute med husvagnen till burkskinka och färskpotatis, det är ärtorna med nån msk vanlig salladsdressing från flaska. Blev lite nostalgisk. Tror L o jag gjorde det ibland till våra med. Bekvämt och löjligt gott. Smakar barndom. Haha!


Nu är det nog dags och dra sig mot fjäderholmarna. Det är redan i morgon. Haha!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards