Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 mars 2023

Av Neta - 8 mars 2023 00:24

Ja nu anlände det för ett par timmar sen, kommit snö så det täcker marken ordentligt och är blåsigt och mycket snörök. Men bara strax under 3 gr kallt.

Knät bråkar så hade ingen energi att skriva igår. Igår var det också,rena folkvandringen här. Först kom C med min dyna som ser ut så här.


Den har legat i hennes bil hela tiden så har nog varit möss på den. Får försöka få av plyschen på nåt vis och tvätta den sen försöka lappa över hålen med nåt.

Under tiden hon var här kom dom från HUL och lagade rullstolen. Bad honom ta bort kryckhållaren med då den inte gått att fälla ihop ordentligt p.g.a den. Blev trångt attha den i bilarna. Men nu är stagen utbytta och förstärkta till småhjulen i fram.

Sen kom Annika som lovat hjälpa mig att hämta paket. Så det gjorde hon, sen hjälpte hon mig och hänga in lite kläder då ju knät var bråkigt.



Välstekta laxfärsbiffar med de sista av husvagnsärtorna fick bli dagens enda måltid.

Idag har jag haft städ. Hon hjälpte mig med lite småfix med, blommor som skulle slängas och ta in tvätten till sängen i sovrummet. Suttit där och vikt ikväll.


Det har varit en ring runt solen idag. Lånade den här bilden från Fb över vår domkyrka. Maffigt!


Hittade en bit rökt skinka i frysen så jag tinade och tärnade den. Fräste med hackad charlottenlök och strimlad purjo och dito röd paprika. Blandade med kokta idealmakaroner och en sås på grädde och vatten. Rev osten grovt och rörde i. Dagismat! Ungefär så här gjorde kokerskan den där. Ost & skinksås. Har till i morgon med.

Lyssnar till hur vinden susar därute, ett sövande ljud så ska försöka sova nu..

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards