Mina ord och tankar

Alla inlägg den 10 mars 2023

Av Neta - 10 mars 2023 23:17

Jag ringde och beställde rullstolstransport hem för scooter 17.30, transport ska komma 18.10 Blir lite irriterad, kan acceptera lång framkörning om jag är hemma i Björklinge, men nu var jag i stan.

Får ett mess 18.10 transport försenad, kommer 18.28,

Kommer en personbil!

Ringde igen, transport ska komma 19.10 å jag behöver inte betala resan
Transport kommer 19.15, hemma 19.50 2 timmar och 20 min efter första beställning, resan tar 30 min hade alltså kunnat vara hemma 18.40 om allt funkat.

Förstår ni varför jag inte gillar färdtjänsten?
Minns ni när jag fick vänta från 18.10 till 20.35 på Maxi? Det var också en fredag.
Å första fredan jag var ute med Annika var bilen också försenad!

Tror jag ska köpa en bil! Orkar inte med det här längre. En skåpbil m ramp så scootern kan transporteras. Nej skämt åsido det har jag inte råd med men önskar jag hade.


Annars hade vi en trevlig dag. Åkte in 12 i snöväder, lunchade på Sushi of Sweden. Gick till Rusta, där jag fyllde på servettförrådet och köpte 2 blommor jag inte behöver vattna.







Blev lite ostbågar och godis med, och batterier som var det jag skulle ha. Haha!

Vi gick över till Ikea, stärkte oss lite. Kaffe o kaka.


Provsatte soffan jag funderar på och kollade in soffbordet.


Köpte krukor till blommorna, tulpaner, och lite ätbart i förbutiken. Bl.a lax till påskens laxröra.


Ja sen hände det som jag började skriva om. Blir bokade hemresor på fredagar i fortsättningen.

Hemma värmde jag lite rester från igår, kollade lite saker som kom med posten.


Jag är urkass på att skala kokta ägg, så nu ska jag testa att koka dom i en sån här.


Personlarm, jäklar va det lät.


En ljusstake.

Ont som 17 i knä och rygg efter 8 timmar på scootern. Men som vanligt har vi kul på våra möten. Tiden bara flyger iväg. Värktabletter och sömn är nu närmast på agendan.

Av Neta - 10 mars 2023 01:08

J kom direkt efter jobbet, hade handlat lite åt mig i stan. Frågade igår om han ville ha mat och det ville han. Så jag gjorde nån slags thaikyckling. Den blev tydligen bra också för han backade.


Fräste kyckling med lite wokgrönsaker, purjo och paprika. Slängde i en geléklump med thaibuljong, 2 dl grädde och 2 dl vatten, 3 msk mangochutney och en skvätt japansk soja. Pressade i en vitlöksklyfta. Lät det puttra ihop och redde av. Åts med ris, lite sallad och tomater.
Skulle kanske inte rett av men den sidan av hjärnan var det error på. Blir så ibland här Haha!


Nya hyllan kom upp och äntligen fick jag ta fram oljelyktorna igen.


Saknat dom. Vi fikade med minisemlor, man får ju två då. Gjorde dom med hallon mellan fyllning och grädde och han gillade det också.


Uppsalatavlan kom upp med, äntligen.

Under tiden jag lagade mat kokade jag ner den rinniga rosenmarmeladen i 10 min. Blev bra konsistens, nu får vi skiva den ist Haha!


Nejdå, det här blev kvar av en full burk. Får äta den med andakt.


Gjorde lite rödlöksost, äter ju 2 dubbla smörgåsrån med färskost varje kväll när jag tar kvällsmedicinen. Gör olika smaker till naturell ost. Testar att blanda lite saker ibland men idag blev det ett säkert kort.

Annars har inget dramatiskt hänt. Kom mer snö efter en solig fm. Så blir inget Solrosen i morgon, J sa att småvägarna är glashala. Ist åker vi färdtjänst till Boländerna. Käkar sushilunch och provsitter soffor på Ikea, kan bli en runda på Rusta med då jag ska köpa batterier där. 39kr för ett 20-pack.

Men nu ska nog tant sova så hon orkar i morgon.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards