Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 mars 2023

Av Neta - 14 mars 2023 00:47

Sov länge, och då menar jag inte halva dan utan att jag sov 5,5 timmar i ett streck. Det är väldigt ovanligt här, oftast går jag upp och dränerar var tredje timme. Nu somna jag inte förrän vid 1 så jag hann somna om en stund till sen. Såg solen en stund iaf sen såg det ut så här.



Solen lös fortf när det började, vete 17 hur det gick till.

Drömde i natt, var på bröllop på nån gård nånstans, festen var i nån lada men öppet som på en altan med fönster runt om utan glas. Där hängde vita duschdraperier spända på nåt vis för skydd mot vind och regn.
Värden som var pappa till bruden hade stenkoll och varnade oss för vildsvin, vi måste sjunga när vi gick ut från ladan. Några som skulle tälta fick göra det på dansgolvet i den där ladan ist för utomhus. Nån som hade husvagn fick parkera så dörren kom vid ingången till ladan för det var en toa därinne med. Allt pga vildsvinen.
Jag och Mr X som av nån anledning var med fick bo i ett rum med egen toa i deras hus. Han sov på golvet. Haha!
Men det bästa på det där bröllopet var det vegetariska alternativet till maten. Dom hade fläskfilé, potatisgratäng och rosépepparsås. Ann-Britts sallad med jordgubbar o meklon. Tillbehören funkade även till den goda och frasiga champinjonfärsrullen. Jäklar va god den var med vitlök och vårlök i panerad i panko. Var så sugen på den då jag vaknade.
Undrar om det ens går att göra en sån, jag måste nog prova och på twitter pratade jag med ett par stycken om den. Champinjoner är ju en relativt torr svamp så undrar om man kan som göra den på rå svamp, mixa med lök o vitlök och sen tillaga på nåt sätt. Om den binder i sin egen vätska kanske? Jag måste bara prova. Göra en rulle i tjocklek som en fläskfilé, rulla den i panko och steka? Tror ni det går? Den va ju så himla god. Haha!
Vilka som gifte sig? Har ingen aning!

Jag brukar aldrig komma ihåg drömmar men den här minns jag i detalj. Så himla knäppt att jag till och med sökte på champinjonfärs sen. Dåligt med träffar dock.

Har inte varit ut idag. Ringde och gratulerade Sonja som fyller 87 idag. Vi pratade länge. Pratat med Mr X i luren, skrivit med C förstås.
Åt vindolmar och serrano till lunch, gjorde potatisklyftor i airfryern och stekte en cheesburgare till middag. Såg på,husdrömmar, hickade till när jag hörde budgeten, 23 miljoner. Men med läge praktiskt taget på en brygga på västkusten så handlar det väl om dom priserna. Havsnära, dom kunde somna till ljudet av kluckande vågor.

Somna ska jag nu med, dock ensam. Ingen karl på golvet Haha! Ska bara först, borsta tanden o sånt.



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards