Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 mars 2023

Av Neta - 6 mars 2023 04:12

Hade ju förberett scones och gjort blåbärssoppa. Hittade en oöppnad marmelad i kylen, päron och granatäpple med calvados. Egentligen är den nog för ostbrickan för den ligger vid dessertostarna i butiken. Men väldigt god.
L fixade bäddsoffan medans jag fixade i köket. Sen hjälptes vi åt att bära in och kunde krypa upp i soffan precis före starten. Sen blev vi kvar där hela loppet. Vilken dramatik på slutet och så kul att en svensk vann.



Sen skiftade vi skrivborden, blev så bra med den vita i sovrummet


Har den nära garderoben för har sygrejer, mönster m.m där bakom skjutdörren.

Vi åt lite lunch och fikade. Vid 15-tiden åkte han och då började det snöa.


Så typiskt och han fick köra ända hem i snöfall sen. Jag hängde en tvätt, körde och hängde en maskin till. Sen läste jag att elen skulle bli dyr i början av veckan så var glad åt att det blev gjort. Plockade och småfixade lite.


Middag blev vårrullar och Es dipp. Kollade nya programmet om dragqueens, lite kul och vilken kreativitet. Extra allt x 2 liksom.

Haft problem med knät några dar igen nu och igår blev det nästan outhärdligt. Ringde Samariten men fick bara order om att smärtlindra, så gjorde det och la mig tidigt. Sov till 3 och nu sitte jag här och skriver till er. Ska försöka somna om och hoppas knät är lite bättre i morgon.

Glömde ju lägga ut bilden på frukosten.


Sconsen var redan i magen här.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards