Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2020

Igår

Av Neta - 29 mars 2020 01:30

Igår hände det som inte fick hända så här skrev jag på Fb

?Elisabeth som inte blivit ett dugg bättre sen hon tvärt skrevs ut från sjh kontaktade idag Öron, näs och hals för hon orkade bara inte längre.
Blev uppringd av en läkare som rådde henne att åka till akuten då deras mottagning skulle stänga.

Det gjorde hon, beställde en akut sjukresa och åkte in. Där fick hon vänta utomhus medans dom skulle läsa journalen, där blev hon också lämnad utan åtgärd. Inte tillräckligt akut.
Då hade alltså en läkare från Öron, näs o hals sagt att hon skulle åka in. Hon har sår i halsen, väldigt ont och kan inte prata, inte haft nån röst på flera veckor. Därtill problem med lungor och astma. Hennes insufficiens gör ju också att orken är obefintlig.

Stod där helt slut och hade ingen resa hem, färdtjänst får man inte åka till och från sjh.
C kastade sig i sin bil i Tierp och åkte in och hämtade henne, hon i sin tur är inte heller 100. Men dom försökte iaf med närakuten, inga tider. Enköping var hon välkommen till men dom har ingen öron, näs o halsläkare.
Leif är på väg för att hon inte ska behöva vara ensam i natt. Nu försöker dom lösa problemet men vi har inte mkt hopp om att hon får nån hjälp i natt.?

C och hon åkte till slut och ställde sig på en parkering, tror L anslöt dit också. E ringde uppgiven till 1177 som i sin tur kontaktade ÖNH. Så fick hon komma dit ändå. Blev hon hjälpt? Knappt, dom hittar inga fel.
Hon har så ont i halsen så hon inte kan äta och hon har ingen röst, hon är så kortisonlåg att hon knappt orkar ur sängen vissa dar. Är det inget fel? Jag blir galen snart!

Som om det inte vore nog körde C in i en parkerad bil, hennes bil fick bärgas därifrån och hon fick ta tåget hem. Hon blev gudskelov inte skadad.
Tack gode gud för att L var med och kunde ta hand om henne. Och skjutsa henne till tåget.
Hoppas verkligen det går att fixa bilen snart. Vi har en flytt att ta hand om.

Problemet nu är hur jag ska ta mig till stan på onsd och hämta nycklarna till Bjkl och åka dit med nyckel till hantverkarna.

Mailade flyttfirman i måndags och fick inte svar förrän idag, varit lite oro för det med men nu är även extrastäden fixad gm dom och flyttdatum spikat. Sen slutstädar min vanliga städ dan efter flytt då det är tomt. Skönt att det är ordnat! Bara packa nu då.....

Läste Året Runt idag och fick en ahaupplevelse

Det var väl precis det här jag råkade ut för vid 2 tillfällen då E var sjuk. Vid återfallet på KS i Sthlm och vid en utflykt till Astrid Lindgrens värld med Bcf. Lindrigare än den här tjejen råkade ut men ändå så lika känsla. De flesta av symtomen stämmer på mig också. Dock tog jag inte till nån alkohol men än idag är det socker i form av godis vid stress.

Fick en fråga om blomkålsmos. Jag kokar blomkål i halvor i ca 15 min om det är stora huvuden. Det ska vara mjukt. Fryser det jag inte använder.
Kokar upp mjölk med smör i, ca 2 msk, bottenskylan på en 2 lit kastrull, trycker sönder blomkålen i pladtpåsen, lägger den i den kokande blandningen och kokar rätt livligt i ca 10 min tills det mesta av vätskan kokat bort. Trycker med en visp och rör om under tiden. Det blir som ni ser grovt men jag tycker det är godast så. Kryddar efter behag som Melker sa.
Idag åt jag med köttbullar.

Nu är klockorna omställda, C hjälpte mig med vägguren, och jag ska försöka sova. Lite mindre stress nu iaf och L är kvar hos E iaf till i morgon. Bara onsd kvar att lösa.

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards