Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 31 december 2020

Gott slut

Av Neta - 31 december 2020 02:41

Precis pyntat lite och dukat till E och mig i morgon.


Soffbordet är inte riktigt klart. Den fina nyårsgruppen har E köpt åt sig själv. Hon hittade ett presentkort som skulle gå ut och la till lite. Men den fick vara här över nyår. Generöst va?
På julafton fick jag ha den C fick från jobbet och nu den här. Fast jag fick ju fina tulpaner av Leif som stod till idag, kanske hade stått över i morgon med. Men börjat tappa färg på både blommor och blad. Men blomgrupper, det får jag köpa själv, eller göra själv.
Brickan är nu nyårspyntad med. Tomtarna har dansat klart.

L kommer inte, dom skulle jobba på gården på dagen och ev skulle brorsönerna komma. Lite synd hade varit mysigt att ha honom här. Men han måste ju få umgås med sin släkt med. Så det blir lugnt och förmodligen ganska slappt i morgon. Man är ju inte så sugen på uteliv precis. Kolla på grevinnan och programmet från skansen. Ska ju bli grått så vi ser nog inte fyrverkerier så bra heller. Men även sånna brukar finnas på TV Haha! Å laga god mat ska vi göra ändå. C jobbar till tretiden och sen ska hon till kompisar i Gävle.




Köpte en bok till Leif, han hjälper ju oss så mkt och han har ju bestämt sig för att bo kvar i Sörmland även sen när gården är såld. Har nån lägenhet han anmält intresse på i Flen. Flyttar alltså ännu längre från tjejerna.
Tjuvläste lite igår och hittade lite kul. En växt som jag har är tydligen muterad från en odling och i sydöstra sörmland växer den vilt i mass på ett ställe. Folk åker och tittar på den ungefär som vi gör med kungsängsliljorna här.
En annekdot om en man som bodde ensam i skogen i Katrineholmstrakten. På ålderns höst och med tilltagande reumatism så bestämde han sig för att tillbringa vintern söderut. Men han skulle ta sig dit för egen maskin och laga sin mat själv. Han var nog fattig.
Så han byggde en trälåda stor som flaket på flakmoppen hans, med lucka på sidan så han kunde söka skydd mot regn men även sova där. Han kunde ju inte ha så mkt packning precis. Spritkök hade han nog iaf. Sen åkte han i 30 km och det fick väl ta den tid det tog. Folk skrattade åt honom och tyckte han var galen. Men han gjorde sen samma sak ganska många vintrar. Blev till slut igenkänd efter vägen och tjenis med tullarna. Vill man så kan man. Haha! Dåtidens vanlife.

Men nu så ska jag iaf sova!




 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Av Neta - Måndag 13 maj 16:11

Gurk & Avokadosoppa 1 gurka 2 avokado 1 hönsbuljongtärning 4 dl vatten 3 msk press citron 3-4 msk olivolja Salt, sv.peppar & lite cayenne 3 msk finhackad dill 1 kn gräslök, hackat Krutonger Skala gurkan och skär den i bitar H...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards