Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 november 2021

Av Neta - 6 november 2021 23:12

Tidigare i veckan pratade C och jag om att åka till Dollarstore nån dag. Samtidigt kanske ta ett varv på Eko som öppnade här i onsdags.
Hon skulle inte träffa sin kille idag så vi bestämde att vi gör det idag. Sen kom vi på att det var Allhelgona och då passade det ju ännu bättre.

Vi började med att handla lite häruppe och det för att jag skulle skicka tillbaka min box till Telenor, så skönt att ha det gjort. Så då blev det så att vi kollade in helgskinkorna dom sålde. Kokta skinkor färdiga att griljera med utgångsdatum 31/12. Ja tack! Julskinkan är räddad. Köpte faktiskt 2 på dryga 2 kg styck. Gör den ena till advent och den andra till jul. Skivar halva den första och fryser till pålägg. 50kr kilot lär dom ju inte kosta till jul. Nybergs deli kokta har jag köpt i en himla massa år och aldrig blivit besviken. Nu ligger dom kallt här.
Lite annan lätt mat och lite X-priser med.

Vi hade ju med oss gravljus som brinner 2 dygn och tändare så vi åkte sen ut till Danmarks kyrka strax utanför stan där mina f.d svärföräldrar ligger som ju också är tjejernas farföräldrar. Mycket folk och dom höll på förberedde något i ett partytält på kyrkogården. Hon gick och tände men jag satt kvar i bilen.

Sen sög det i kaffetarmen så in på ett av våra Maxi, så där blev det också ett par saker handlat innan vi fick lite kaffe. Ligger på vägen in till stan från Danmarks socken nära motorvägen till 08.

Sen kom vi in till stan precis där Eko ligger i Boland city. Där fick vi köa för att komma in men det är ju så stort att det ändå trots mkt folk blev luftigt därinne. Å herre jösses va grejer och liksom mindre butiker i butiken som Glitter och Panduro m.fl inte med personal men med deras sortiment. Som ett mindre Ullared men inte så billigt. Bra kvalitet på inredning, köksprylar och kläder. Men fanns typ allt utom mat. Jo lite bakverk och ägg.


Jag gör ju ett landskap runt ett pepparkakshus i plast på min köpmandisk. Så hittade en tomte på en 10-kr hylla och på Maxi hade jag köpt haren och renen. Skulle vilja hitta en liten kyrka som passar i strl till huset men det hade dom inte idag. Däremot hade dom haft det på invigningsdagen. Som pepparkakskyrkor. Va ju synd att dom inte fanns. Köpte ett par julpåsar, lite diskmaskinssalt, skumbollar och en tårta för 89kr.
Vi tog en korv utanför sen. Och for iväg till stora kyrkogården mitt i stan. Parkerade så smart precis vid en ingång i häcken o kom rakt på gravraden där en av mina morbröder ligger. Där stod hans frus systrar och pysslade med ljus så blev ett trevligt möte och samtal en stund.


Sen till min bror och där var det fullt. Haha! Populär kille. Han dog ju bara dagar innan vi fick veta om Elles hjärntumör så var lite svettigt då och jag kunde inte vara med på begravningen vilket kändes jättekonstigt. Men vi var med hela familjen på urnsättningen iaf. Han dog i cancer.


Så till minneslunden, där vi tänder för min plastpappa, den enda morfar mina barn haft, faster o farbror, farmor o farfar och ett par vänner.


C hittade den här bilden på henne och Rune. Hon fick vara tomteflicka och hjälpa tomten att läsa på paketen ett år. Såå stolt och gjorde väl besvikelsen över att hon fattade att tomten inte fanns på riktigt lite bättre iaf. Hos mamma på Björkgatan. Där bor hon än idag.


Sen åkte vi hem, bakade potatis och åtmed rostbiff och lite plock. Tårta med hallonmousse till fikat gjorde inte ont och först då kom vi på att vi glömt Dollarstore, det var ju för farao därför vi skulle in. Haha! Nåja det ligger väl kvar.

Elle åt med oss och stannade över Så mkt bättre, medans C ville hem. Så hon fick med sig lite tårta och åkte iväg.


Elle hade varit till kyrkan här och tänt ljus. Gillar vår ljusbärare.





Fick sen den här bilden av C. Förstår inte vad hon menar med det Haha! Gäller nog för oss båda ibland iaf.

Nu ska jag krypa ner i sängen och läsa lite innan JB kommer.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards