Mina ord och tankar

Alla inlägg den 16 november 2021

Av Neta - 16 november 2021 22:43

Idag kom Johnny och hjälpte oss sätta upp belysningarna. Mitt på baksidan lyser faktiskt för det är så,himla svart där.


Träden, snöflingeslingan och nätet på spaljén. Elle har sitt sitter uppe jämt så hon byter bara stickpropp. Men på framsidan satte han upp våra stjärnor. Vet inte om hennes lyser men min gör det inte än.
Till lucia sen när jag också tar in granen tar jag fram tomten och snögubben så han förberedde för dom med. Tar ju el,från scootergaraget dit.


Han hade iaf publik när han satte upp hennes. Haha! Edmund funderade nog vad som hände.

Jag var tvungen att åka innan han var riktigt klar. Hade ju tid för influensavacccin och min B-vitaminspruta idag. Hade tid kvartarna efter varandra och Elle tog vaccin när jag tog B-vitamin.

Sen skulle jag in en snabbis på affären. Skulle ha 2 saker. Toapapper och tortillabröd men?


När man åker förbi så här fina äpplen, då måste man köpa lite vitkål med och göra en burk av min absoluta favoritsallad. Råsallad med äpple.
Då rör man först ihop

1 msk äppelcidervinäger
2 msk kallpressad rapsolja
1 msk vatten
1/2 dl gräddfil
Kryddar med salt och peppar.

I det rör man sen ner finstrimlad vitkål
1 finhackad rödlök och så river man i 1-2 så här fina äpplen. Skala inte men ta bort kärnhuset.

Till jul brukar jag göra den med rödkål.


Tror nästan inte det finns en godare sallad och den håller sig länge i kylen. Ett tips är att göra den på morgonen om man ska ha den till middagen. Den blir godare om den får stå till sig lite.

Stuvade lite av vitkålen till isterband med.


Det här är godare än stuvad potatis tycker jag.

Vi fikade lite när vi kom hem. Åt upp det som var kvar av kesokakan. Hon gick in och vi åt var och en för sig sen.

Öppnade posten och kolla vad som låg i ett tiggeribrev


Så fina! Är väl typ 3 kort jag brukar skicka annars mailar man ju nu. Portot ska ju höjas med 1 krona med nu. Allt blir dyrare.

Kollade över ekonomin, har gått mkt pengar nu, men man fyller ju inte 70 varje år.

I morgon har vi tantfika, torsd har jag städ och fredag åker vi till Sparreholm.

Nu ska jag krypa ner och sova. Vaknade 7.30 i morse och kunde inte somna om så trött nu.


Visst är dom söta kottetomtarna. Finns i en butik i Örsundsbro.

Av Neta - 16 november 2021 01:36

Önskar jag att vissa människor får gå i mina skor några mil. Känna den maktlöshet jag känner över att inte klara av saker längre, och ha riktigt jä-a ont.
Hur kan syskon som fått exakt samma uppfostran vara så himla olika? Ha helt olika värderingar.

Förklara det den som kan!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards