Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 november 2021

Av Neta - 20 november 2021 23:15

Ja syrran o svågern hade nog tömt den stora spargrisen idag. Fick en korg med delikatesser, knölar av Kungsängsliljor, 2 par trädgårdshandskar, ett presentkort på en handelsträdgård på en massa pengar, ljus och servetter.


Dessutom betalade dom hämtmaten för oss med.

Vi började med lite snittar och mimosadrinkar som E fixat. Beställde mat men fick vänta nån timme, fler än vi som skulle. Hon hade gjort tunnbrödrullar med kräftost, och med hamburgerkött o pepparrotsost.

Maten var god men mäktig, ingen orkade äta upp. Vi tog lite olika. Dom hade med en vinare till det med och jag hade en som det bara var taget ett par glas av. Jag hade även gjort en sallad till med olja och salmbärsvinäger från Gotland.
Färdiga desserter från Lidl va jättegoda. Nån citronkräm med smul på och nån botten av sockerkaka.

Affe va väldigt hjälpsam, gick upp med sopor och kollade in en ljusstake jag har som sagt upp sig. Inget att göra åt den tyvärr!

En trevlig em o förkväll som jag avslutade med Så mkt bättre på TV.

Av Neta - 20 november 2021 02:09

Försöker sova men det går inte bra. Inte vet jag om jag har just nåt att skriva om heller.

Elle har namnsdag idag, hon var till församlingshemmet och lunchade med sina gamla kollegor idag när planerna nu blev ändrade. På vägen hem köpte hon kaffe åt mig och lite frukt samt en Daimtårta så vi fikade mot kvällningen med varsin bit av den. Hon fick ingen namnsdagspresent men vi firade ju lite iaf.

Hon va kvar en bra stund och gick väl in vid halv 8. Då gjorde jag en plocktallrik.




Gjorde en äppelsallad ungefär som råsalladen men utan vitkål o lök. Bara grovrivet äpple, gräddfil, olja och några stänk vinäger, kryddor så klart. Sen lufttorkad skinka, oliver, kapris, ost och paprika.
Lagom på kvällen då jag åt det andra isterbandet och vitkålsstuvning på em.

Sen har jag suttit och raderat foton ca ett år tillbaka. Matbilder, skärmdumpar m.m Hjärtmarkerat en del som jag vill hitta fort. Tog några timmar! Många bilder va det jag rensade ur.


Vi hade en fantastisk solnedgång ikväll. Kameran i mobilen återger det ju mkt ljusare men himlen var verkligen som eld. Bland det häftigaste jag sett. Ska vara en häftig måne ikväll med men den har jag inte sett. Ser bara en glimt av den då skogen är i vägen.
Stormat som 17 ikväll också. Tog verkligen i. Får väl hämta tomma vattkannor hos grannarna i morgon Haha! Bra då kanske dom kommer in i förrådet, kanske!

Ja det var min händelselösa dag, som ju skulle tillbringats med familjen. Ist blev den väldigt ensam till E kom vid 17.
Men nu försöka sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards