Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 november 2021

Av Neta - 14 november 2021 23:09

De sociala medierna svämmas över av hyllningar och bilder på pappor idag. Inte utan att man känner sig lite utanför.
Förr fixade man ju också med tjejerna till Leif men sånt sköter dom ju själva nu. Men hade gärna haft en Farsdagsmiddag för honom idag, han fyllde ju dessutom igår. Varför blir barn vuxna för? Haha!
Han har inte råd att åka hit så ofta nu när bensinen är så dyr, han vill ju åka på sina danser med. Prioriterar det före döttrarna. Håller ju honom frisk med.

Jag har haft två pappor, den senaste dog ju i fjol. Var på väg att lyfta luren 2 ggr idag, för trots att han inte var biologisk så brukade jag ringa på Fars dag.


Ostkakans dag idag. Elle och jag åkte upp m sopor och till affären för att hämta paket och handla lite. Var bara 3 gr ute. Köpte keso och rörde hop en kesokaka och rörde lite hallon med råsocker till. Så vi fikade med det sen. Jag tog allt en bit efter maten med.
Eftersom ugnen var varm körde jag en rotfruktsgratäng sen, åt med köttbullar från frysen lite senare. Den räcker ju ett par mål till.

Tog en stund att bli varm efter åkturen. Ändå har jag en fleecefodrad täckkjol över de tjocka tightsen, men kjol är ju kjol och eftersom jag sitter så blåser det ju upp på knäna ändå. Däremot slipper jag ju bli så där iskall över rumpa o lår. Funkar också dåligt med tumvantar när jag kör scootern. Men har ett par fuskpälsfodrade mjuka fingervantar som funkar halvbra iaf. Glad åt röda mössan från Åhlens med som inte åker upp som en del gör.

Gillar inte den här tiden ändå längtar man till advent nu. Väntar på att J ska komma och sätta upp snöstjärneslingan och stjärnan ute. Å träden jag köpte förra året förstås. Dom lyser ju verkligen upp.


Dom lyser inte så här gult, vet inte varför bilden blev så.

Va inget särskilt på TV i kväll så mest suttit och läst. Rätt skönt det med.

Fick ett mail igår att städfirman som jag anlitar upphör vid årsskiftet. Snacka om kalldusch. Tog ju med dom från Tierp hit och det har ju funkat så bra. Ett litet företag med bra service. Ska avvakta lite och ta reda på vad tjejerna som jobbar där ska göra. Men har annars fått tips om en tjej i Viksta som ska vara bra. Bara hoppas att hon har lediga tider.

Veckan som kommer händer nåt varje dag. Sen i adventsveckan ska vi baka, vill väl pynta lite inne och så ska Ma och jag ut på,lite kuligheter.

Nu ska jag plocka hop lite, vika in lite vittvätt och sen krypa ner. Hade en så mysig dröm i natt att jag låg nerbäddad i en släde o såg stjärnorna på himlen när vi for. Kurar ju ner mig så ungefär under mitt mufsiga täcke. Haha!

Av Neta - 14 november 2021 07:06

Morrn kl 06.20

Ja var kanske dum som inte följde med ner på pubkvällen igår, Elle kom upp vid midnatt. Dom hade inte varit så många men dom hade haft trevligt.

Gjorde ju en smörgåsbakelse igår kväll. Tror den fulaste sån jag nånsin gjort, så ful att ni inte ens får se bilden. Haha!
Hade bara tagit tre brödskivor, leverpastej och bostongurka på en och ost o paprika på den andra. Satt ihop dom, kantskar och spacklade med citronmajjo. Lät det stå under plast i kylen så det skulle safta till sig.
Eftersom jag inte är jätteförtjust i majjo så snålade jag ju på den vilket resulterade i att garneringen lossnade lätt sen.
Orkade sen inte dela oliver o sånt jag brukar ha på en tårta.
Hade små röda paprikaringar på kanterna och fick för mig att ha en räka i varje ring. Sen ett berg av räkor på där jag stack ner satsumasklyftor lite här o var. Sen en krans av räkor runt på tallriken. Hade skalat 500 g.
Så långt var den ändå hyfsad, lite sned och vind pga brödformen som gjorde att jag fick kantskära en sida lite snett, men så fort jag satte gaffeln i den havererade alltihop.
Men den var god! Haha! Hade ju bara ätit lite soppa på dan så den slank ner lätt.

Drack en rosécider till så blev inget vin igår.

Såg Så mkt bättre! Igår fick ju Casper lite plats och dom intervjuade hans mamma som berättade lite. Men jag tycker dom här bröderna får ta lite väl stor plats. Gillar dom egentligen i synnerhet den äldsta har bra värderingar och så men tycker att dom andra artisterna kommer lite i skymundan. Har ju alltid gillat MD men saknar det där att alla har sin dag, det är lite rörigt nu.
Synd också att Siv fick lämna pga sjukdom.

Idag är det Fars dag, har ju ingen pappa längre och är ju inte så delaktig i tjejernas firande av L.
Det är också ostkakans dag men häruppe har dom inte Vrigstads, så gör nog en kesokaka här hemma. Måste ändå göra mer rårörd hallonsylt, nåt annat kan man inte ha till ostkaka.
E och jag ska åka till affären om ingen ängel i bil dyker upp.

Fingrarna mina värker så får väl ta fram Gotlandsvantarna i skinn m fårullsfoder. Ta täckkjolen på mig.
Men har egentligen ingen lust att gå ut alls. Går ut väldigt sällan på senhöst och vinter.


Men nu ska jag försöka somna om en stund. Kl är bara 7.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards