Mina ord och tankar

Alla inlägg den 26 november 2021

Av Neta - 26 november 2021 23:50

Tack för omtanken om mig och mitt öga. Ni är gulliga som bryr er. Hittade en ögonskölj i badrumsskåpet så det känns lite bättre idag.


Kom på att jag inte visat er den här. Det är en enda hyacintlök och hur dom fått till det så där vet jag inte. Men det är blomämnen i varenda bladrosett. Ska plantera den i den skålen och pynta det lite sen.


Har letat efter en gatlykta till mitt landskap jag gör runt ett pepparkakshus i plast. Blev så glad när jag hittade den här i ett set.


Var en bil och 2 girlangprydda staketbitar med också och det roliga är att allt lyser. Har tvättat *snön* ikväll, vit fleece och nu vill jag bara göra i ordning det. Har en bil tedan men idag har ju många hushåll 2 bilar. Haha!

Grejat mkt idag och fått upp 3 ljusstakar av 4, strukit dukar och donat. Så nu är knäna osams med mig. Det här gåendet fram o tbx när man fixar är rena pinan. Dom blev inte så glada av att åka till affären i -4 gr heller, men ville köpa lite lussekatter, must, ädelost och apelsiner till helgen. Hade tänkt kika på både lutfisk och julkorv med men inget av det fanns i min butik. Kollade iofs inte efter fisken i frysdisken, kanske mest för att jag vill ha vacumpackad.

Sen?


Hämtade jag det här. Verkar vara ett trevligt spel. Ska bli kul att spela.


Köper ju oftast servetter på Rusta, den övre är fjolårets, i år har dom satt dit en tomte på samma motiv. Undrar vad det blir för tillägg nästa år? Haha!

Träffade tjejen som har städfirma i grannbyn idag, hon kom hit. Verkar vettig och det är upplagt ganska lika som jag haft det med JNC. Hon är billigare än dom och sen blir det bara en mil i reseersättning så med RUT halverar jag min städkostnad. Har ju avdraget nu med men ändå. Dessutom ska vi köra var fjärde vecka på en bestämd veckodag och med fönsterputs 2 ggr om året inbakat. Sen sopar hon min altan när det blir mkt barr. Kan ju bara bli bra!

Fortsätter väl fixa för advent i morgon så länge benen håller. Tar det lugnt, huvudsaken det är klart i fönstren och det är det ju redan. Kartonger överallt just nu och vet inte när jag får hjälp att bära ut dom igen. Men blir väl nån råd. Tände stjärnan på framsidan ikväll med.




Utestjärnan mitt i hjärtat! Å ja jag ska byta färg på ljuset. Haha!

Godnatt!

Av Neta - 26 november 2021 01:39

Känns som jag har nåt vasst som irriterar mitt friska öga. Men är svullen och det kliar med så är väl en vagel. Vet aldrig att en sån känts så här, så mycket liksom.

Kände mig som om jag blivit överkörd av en ångvält imorse. 2 utflykter på 3 dygn, ut och in i bil, i och ur rullstolen. Blev nog lite för mycket. Så vi ställde in tantfikat idag, Linnea var sjuk så hade ändå bara blivit Sonja. Ingen annan har hittills hakat på. Inte för att det direkt gör nåt, vi har så kul. Men ändå?
Då kommer Sonja med rosor till Elle och mig, för att dom får vara här. Hur gulligt?

Så jag tog det lugnt idag, gjorde lite nu ikväll, plockade i en disk, plockade undan lite i köket. Ställde in glas i vard.rummet, vattnade blommorna. Frös in köttet jag köpte igår. Gjorde en pot.gratäng, stekte och åt en skiva av köttet
Köpte ju också1 kg kycklingben för 15 kr där vi var igår.
Körde dom enl anvisning i ugnen ikväll med grillolja o lite salt o peppar
Rensade 2 i taget, vilket är urlätt med ben eftersom det bara är att ta bort köttet från ett stort ben på varje.
Det blev 5 påsar med kött från 2 ben i varje. 3 kr per portion alltså. Ät billigare än så om ni kan. Haha!
Nu var det ju Xpris men iaf.

Adventshelg, ska väl försöka få upp ljusstakarna. Vet bara inte var jag ska göra av alla blommor. Får kanske samla dom i sovrummet och dra upp persiennerna. Ställa den ljusstaken på sybordet som står framför fönstret.
Stryka dukar och pynta lite får väl ta den tid det tar. Har jag tur är jag klar på sönd. Elle ska på konferans så jag har ingen att fira med iaf.
Har iaf 2 saffransbullar och en brk peppisar. Glögg med. Kanske åker jag till affären. Vi får se beror ju på ögat. Å nån lutfisk blir det nog inte.

Nu ska jag iaf sova!



Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards