Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 november 2021

Av Neta - 29 november 2021 01:41

Efter frukost idag kokade jag en stor kastrull med risgrynsgröt. Att få koka den själv med kanelstänger i slår den billiga köpes med hästlängder. Så god! Nu står den i en burk i kylen.

Vi äter med kanel och ljus sirap. Det var Leif som var van att äta den så och vi anammade det direkt, så mkt godare än med socker. Man ringlar över sirapen i en tunn stråle.

När gröten var klar så tog jag undan 3-4 dl och rörde i en äggula och hade i socker till en risgrynspudding.
Hämtade in en av skinkorna, tog bort svål och det mesta av fettet och gjorde en grilljering.


Så fick dom samsas i ugnen.


Under tiden åt jag lite gröt.


Elle och jag avnjöt sen varsin skinkmacka. Åt risgrynspudding med salmbärssylt sen. Hon har varit på konferans i helgen och visade en goodiebag och en vinst hon fått. Böcker, powerbank, snabbladdare m.m
Sen plockade jag upp den sista kartongen med adventssaker och packade ner sakerna från köpmandisken i den lådan.


Packade upp den här gynnaren och hans snögubbekompisar.

Byrre till röda glaskupor på golvljusstaken sorterade allt småpynt till krukor o sånt, små flugsvampar, lingon, äpplen och hjärtan.




Såg till att jag kunde gå fram till skåpet i klädkammaren. Förut stod den stora plastlådan till vä mitt på golvet. Hängde upp ryggsäckar och kylväskor på galgar. Har ju inga andra kläder än folkdräkten därinne. Köpt extra garderober ist. Den orange korgen står på en grön pall som min morfar har gjort. Hade 2 stolar och 2 pallar men fick ju inte plats när jag flyttade från huset.

Ja stöket fortsätter i morgon. Tycker jag fick mkt gjort idag ändå.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards