Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 november 2021

Av Neta - 11 november 2021 23:09

Torsd och granntanterna har varit här. Tänkte först byta dag och åka till Fyris men gjorde inte det. Hade ju kunnat ta med mig tanterna iofs Sonja dansar ju och Linnea är ju svärfarmor till Jörgen i MA Haha!
Men nej vi tjattrade på som vanligt här hos mig ist. Sonja hade gjort minimunkar, så goda!

Vi har så kul när vi ses, munlädret går i ett.


Elle och jag gjorde soppa när dom gick, en helt annan än den jag tänkt. Men så blir det ju ibland. Hittade färdig tacofärs i frysen. Så fräste purjo, morötter och broccolistammen tärnad med den. Hällde på buljong, en burk vita bönor i tomatsås och 1/2 påse tacokrydda. Kokade i 10 min och la i broccolibuketterna, svampen från igår och pressade sen i lite vitlök. Hade tärnad avocado i skålarna. Blev himla gott faktiskt. Finns till lunch i morgon med.

Sen skulle Elle åka och handla till en pubkväll på lörd som hyresgästföreningen ordnar. Hon ska dit men jag strejkar. Vill se Så Mycket Bättre. Såg att det är smörgåstårtans dag på lörd och ostkakans dag på sönd. Blir körigt i köket då Haha!

Leif fyller år på lörd och det är Fars dag på söndag. Vi ska inte träffa honom förrän nästa fredag så tjejerna får väl gratta honom då, med en lunch är det tänkt. Ja han ska få ett paket från oss alla tre med. I Sparreholm så vi ska på roadtripp. Finns ju ett varuhus som drar där. Annars hade nog inte jag följt med. Men kul att se va dom har för julsaker. Var inte jätteimponerad när jag var där i somras men få se vad jag tycker nu då. Va så utplockat då.

Så jag gör mig väl en liten minismörgåstårta på lörd och firar honom på distans. Kan ju ringa och säga Grattis! Haha!

Har en helt galen vecka nästa vecka, nånting varenda dag från tisd. Iofs bara en spruta då men måste ju ut och upp till distriktan ändå. Tar väl en kvart Haha! Bor ju nära centrum.
Onsd kommer tanterna, torsd har jag städ, fred till Sörmland och på lörd kommer syrran o svågern, dom var ju sjuka när jag fyllde, men då tar vi hämtmat från Zurafa. Köper nåt till efterrätt till fikat. Sönd är det väl inget men sen går vi in i adventsveckan!

C är i Enköping hos pojkvännen. Hon ska jobba i helgen så åkte nu, han va visst ledig idag också.

Jag ska försöka orka bädda rent nu, sen lägga mig nyduschad. Tvättar lakan och en mörk maskin i morgon, ev en med ljusa tröjor med om jag hinner.

Så nu ska jag lyfta ändalykten från soffan!

Av Neta - 11 november 2021 00:03

Soligt o runt 10 gr, men går jag ut? Nä! Tvättat och hängt ett par maskiner. Sen hade jag lite ont. Plockade in Deliteagrejerna det sista jag gjorde igår så hade lite ont hela natten. Sen hängde jag både lakan och handdukar. Får väl skylla mig själv. Men måste ju samtidigt göras.

Brstämde mig i morse för att ansa och förvälla champinjoner med, inte så smart efter tvätthäng men vem säger att man måste va så smart hela tiden? Haha!


Gjorde svampsås till köttbullar och ska göra soppa på resten i morgon med broccoli, purjo, morot, nudlar och kycklingfärs. Ska va sherry och soja i med. Buljong o grädde. Nåt eget recept jag tydligen gjort nån gång och spart som *skitgott* får väl lita på det då. Haha!

Hittade en våffelmix i skåpet, kanske blir det sånna med.

Men nu ska jag läsa lite ist för skriva om mat och bli hungrig!





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards