Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 29 december 2022

Följare

Av Neta - 29 december 2022 00:33

Överallt på sociala medier utom möjligen på twitter försöker jag ha följare som jag träffat eller åtminstonde har nån koppling till. Känns bäst så för mig med några undantag. När jag känner att vi inte kommunicerar så mycket så brukar jag rensa. Lika om folk kommenterar konstigt eller för privat. Då tar jag bort dom. Sen kan man ju ha olika åsikter om vad man har gemensamt. Att tro att man har det för att man läser här t.ex är inte så, här är jag ju rätt personlig men inte direkt privat i den meningen att jag skriver om allt eller om alla i min närhet.

Pratade med min 90+-åriga mamma idag. Hon var trött efter att ha haft julen. Hon har hjälp sv syrran och sina bonusbarn med familjer. Men blir mkt ändå. Vi har inte firat där på många år. Blev för många till slut, blev bara jobbigt. Jag har dessutom svårt att höra i *surr* så då blev det mest att man satt tyst.
Jag tycker det varit skönast att vara hemma och så länge pappa R levde sågs vi en av dom andra dagarna.

Så L, tjejerna och jag firade själva i några år, det har vi sen fortsatt med. Funkar ju så länge ingen ny kommer in men förhoppningsvis kan det ju funka då med. Det vore det ultimata. Det viktiga för mig är att tjejerna inte ska behöva välja. Blev ju själv ett vuxet skilsmässobarn och vet hur jobbigt det kan kännas.

Fick en fråga av en kompis om att följa med på Fyris på nyår, min första tanke var nej. Men det var ju rätt kul på Sannex och MA som spelar då är minst lika bra och bekanta. Så beroende på hur förkylning och hosta blir kanske jag gör det.

Har också bokat Rosellas sista danskryss med C och ev L. Han vill väl se hur det avancerar med blondinen men återigen så kan vi väl åka allihop isf med. Hon vet ju vem jag är och visste att vi hade tjejerna. Var tydligen med på Dansbandsdax och på deras fester i Skultuna. Frågade J med. Blir väl en sorglig kryss så mkt kul som man haft där. Men återigen en bekant orkester vi dansat mycket till, dom spelade på min 60-årsfest till och med.
C gillar inte Eckerö så den kan jag nog inte räkna med att få åka dag så ofta med henne om vi inte gör tradition av Mors dagskryssen. Den var mysig, men blir lite stressigt där. Man hinner typ äta och gå på taxfree bara.

Är inte jätteförtjust i Cinderella heller, trivdes bäst på Birka, men det är väl bara den kvar sen.

Skulle vilja åka den nyaste båten till Åbo i sommar sen. Vi pratade om det redan i somras men då blev det inte av. Få se om vi kan få till en familjekryss nu på sommaren som kommer.

Men nu blev det många beslut att tänka på. Haha! Tror jag sover på saken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards