Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 31 mars 2023

Förberett för i morgon

Av Neta - 31 mars 2023 00:19

Nu är alla mina blommor inne, till och med lådan vid postlådan som haft typ 30 cm snö på sig i två dygn. Den stod i garager från i måndags till idag när Annika kom förbi och tog in den åt mig. Om man får tro vädekillen på TV så blir det ingen värme före påsk. Stod ju så i en app också men man hade ju hoppats. Här har man gått och längtat till påsken från januari typ, * för då är det vår*. Blir väl lite dagsmeja iaf så får hoppas på sol.

Fick ett påskmagasin med posten idag. Kolla på det här.


Rosa pärlhyacinter, hoppas det finns på mässan i morgon. Köpte ju rosa krokus i höstas. Ska också köpa en riktigt röd dubbel bondpion. Hade en sån vid huset med blå näva bredvid. Nävan har jag redan så vill ha så här med.


Har ju en båge över mitt bord på baksidan där en ljuskrona hänger i mitten. Ovanför den kronan, nästan uppe i taket vill jag ha en pinne där jag kan göra lite så här. Kanske barka av pinnen och olja in den. Göra den fin.


Blev lite kär i dom här.


Och hur kul va inte det här? Kunde knappt nån fråga Haha!

Sen har jag förberett till i morgon. Plockat fram en kylväska som fungerar på rullstolen, gjort varsin burk med pastasallad. Tagit fram bröd till lunch och bilfrukosten men brer i morgon. termosmuggen till kaffet, plockat ihop bestick och servetter i en plastpåse, lagt i en avtorkbar duk, skumpaglas, bubblet, varsin frukostyoghurt. Trasa och plastpåse till den. Lagt Qr-koden tillgänglig i telefon.
Det är ju typ julafton i morgon. Haha! Satte just kl på 6.45

Åt broccolirester och pasta när jag ändå kokade till i morgon. Stekte en frukostkorv till. Lite kex o ost nu ikväll. Delat mediciner och beställt mer. Har en faktura från apotea nästan varje månad. Men tur att inte allt tar slut på en gång.


Morgondagens lunch!

Men nu ska jag försöka sova så jag orkar upp i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards