Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 24 november 2021

Sparreholm

Av Neta - 24 november 2021 23:31

Tidig frukost idag om man jämför hur det brukar vara. Runt 9.30 for vi, E, C och jag först in till stan och plockade upp Elles kontaktperson Katja. Hon hade varsin take away mugg med kaffe i händerna då vi plockade upp henne. Hon låg alltså på plus direkt. Haha!
Därefter drog vi via en liten sightseeing i Enköping där C visade var hon håller till, till Sparreholm, vi var där runt 12.
Leif var redan där och mötte upp oss på parkeringen. Vi började med lunch. När vi ätit var det paketöppning för Leif. Tjejerna och jag hade köpt en lusekofta med dragkedja fram som var teddyfodrad. Av mig fick han en hyacint i en pyntad julkruka också. Tjejerna gav honom också varsin Fars dagspresent, av C fick han hemstickade raggsockor av E marmeladkulor och en gjutjärnsburk med lock med texten Fickpengar på locket.
Soligt och fint i Sörmland idag, lite kallt. Vi tog oss dock in i värmen på Fabriken, ett stort varuhus mitt i byn. Vero Moda och Zizzi kläder för oss tjejer. Stor avd även för herrkläder och en för barnkläder. Lakan, handdukar, mattor, belysning, heminredning, porslin o köksavd, en dålig julavdelning. M.m
Just inget av det jag ville ha fanns. Hade tänkt köpa en julmatta och röda värmeljus. Inget av det fanns. En oval lampskärm hade dom inte heller.
Plockade väl på mig lite ändå. Plastpåsar, sköljmedel, en ljusmanchett för blockljus o lite till.

Nu har jag varit där 2 ggr och blivit besviken båda gångerna, C sa lika även om hon dreglade lite över kläder ändå. Vi tycker det är bättre på Hedlandet utanför Mariefred ett (långt) stenkast därifrån.
Men vi gjorde ju något iaf, träffade Leif som idag bara behövde åka 15 km, tjejerna fick fira honom och vi kompenserade med Rusta i Strängnäs och ÖB i Uppsala där vi hittade kul saker med.
Vi åt middag i Strängnäs.
Hemma vid 20-tiden. Och blev medvetna om kaoset i riksdagen. Måste dock erkänna att jag blev lite glad åt att MP lämnat. Tror sossarna får det bättre och kan regera på ett annat sätt utan dom. En borgerlig budget, ja fördelen är väl den sänkta bensinskatten. Nu är det spännande och se vad det blir av det här.

C bar in adventslådan och ljusstakarna. Fattas dock en hel del så finns nog en adventslåda till därute. Hon satt upp hjärtan i dörrhålen och röda lyktan.

Har lite att göra men i morgon är det först tantfika här. Köpte några saffransknutar från CG bageri idag.

Men nu sängen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9
10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20 21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards