Mina ord och tankar

Alla inlägg den 7 oktober 2022

Av Neta - 7 oktober 2022 20:30

Var ju lite orolig för att gå på begravningen men samtidigt ville jag ju så klart ta adjö av Linnea. Glad ändå att ha både Leif och Sonja med mig.
Det första som hände när vi kom in i kyrkan var att jag fick en stor kram av Jörgen som spelar i MA och är en bekant till oss sen flera år. Vi har ju dansat tusentals mil till den orkestern och L gör ju det än idag. Stannar ibland och hjälper dom att packa med. Träffade också Jörgens Lina för första gången, hon är barnbarn till Linnea. Hon visade sig vara en mycket trevlig bekantskap.
Så dom bidrog också till att begravningen och efterföljande fika på Elles arbetsplats gick bra. Vi satt också med prästen som tog sig an oss lite eftersom hon kände igen oss som Es föräldrar.


Samma kista som vi hade till Elle. Det var ju också lite kul att få komma tillbaka till Viksta kyrka där båda mina flickor är konfirmerade och där C under några år var med i barnkören.

Nya skorna funkade jättebra och jag fick använda en svart klänning som jag köpte för 2 år sen men aldrig haft. En tunn skön trikåklänning med lång ärm.

Efteråt åkte vi upp till graven för att slänga lite vissna blommor. Dit hade det kommit en ny liten kruka med en rosa blomma i, av vem har jag ingen aning.

När vi kom hem gick luften ur oss båda lite. Vi hade nog haft lite anspänning båda två. Men Leif har ju lite svårt att sitta still, så han fixade tillbaka niten på folieskäraren som ju ramlat av. Satte så småningom upp mina smyckeshängare. Jag är nu medveten om att den här bilden är väldigt mörk, tagen från sängen med bara sänglampan tänd. Torkställningen ska ju inte stå där heller så klart.
Han grejade också med säng och sänggavel så det står lite bättre.

Ska ta en bild sen när allt hänger där men idag fixar jag inte att stå ordentligt.

Vi hade ju ätit smörgåstårta på fikat och sen kaffe och prinsesstårta på det. Så ingen var så intresserad av mat. Men jag gjorde varsin langos i airfryern, och vi tog en kopp te till det som nattfösare sen.

Då säger L att han nog också ska köpa en airfryer för han tycker det verkar så bra. Hmm han fyller i november.

Vi gick o la oss vid 23, bra trötta, jag hade knappt sovit natten innan. Sov länge i morse, tror hon var 10 när han gick upp och då vaknade jag. Jag hade iofs varit vaken tidigt på morgonen ett tag. Hade så ont, dels i knät men i hela kroppen med. Kändes som jag blivit överkörd av en ångvält.
Vi tog det lugnt, åt frukost och tog en kaffe på det.

Sen städade vi ur garaget, fixade lite praktiska saker och så hämtade han pelargonerna. Och trots att jag hade 4 fler än i fjol så fick han in dom. Rullstolen måste vara helt hopfälld och scootern måste tas ut när den ska fram men det kan det ju vara värt om jag nu kan ha alla pellisar där. Benstöd och bygeln hänger nu i en kasse ovanför stolen. Det kommer att funka.

Tog bort plasten från Elles *växthus* och lyfte fram den hyllan. Det blev jättebra!


Har ju ett set om 3 ovala krukor. Det blev så bra, ska ha nåt i lilla med som tål frost. Stora blev förvaring för lite stenar. 2 stenar har lossnat från Es tegelpanna också men vi sparde dom så vi kan laga den i vår. Den stora stenen har jag under blomlådan på stativ jag skärmar av min uteplats på framsidan med. Den står nu bakom garaget. Möblerna är bortplockade från framsidan med.
Lyktorna på,hyllan har batteridrivna värmeljus på timer. Bytte även till fräscha batterier i ljuset i lyktan som står på bänken vid ytterdörren.

Vi tog bort ljuslyktor och pynt på baksidan. Klippte ner luftlöken och dragonen. Tömde lite krukor, klippte ner Dahlian och ställde den och påfågelsliljan i ett förråd där det är frostfritt.
Sen var han iväg och slängde alla grovsopor, tömde min plast och pappersåtervinning allt medans jag gjorde en av våra älsklingsrätter. Något vi delar fortfarande.


Paltbröd med fläsk och vitsås. Jag har en matlåda till i morgon också.

Jag plockade lite svamp i min frys, både kantareller och KarlJohan, och la i en kylväska han hade med sig, hade handlat lite åt mig på hitvägen. Bland annat en påse med frysta langosdegbullar till. Jag hade nu en kvar i min påbörjade påse så smög ner den också till han. Går ju att göra på annat sätt än i airfryern också.

Sen åkte han, men vi ses nog en gång till i oktober. Ev sover han här då med.

Jag satte batteriljus även i lyktorna på bordet på baksidan och eftersom värmeljusen på batteri var ett 3-pack fick Elles ljusstake vi fick av Fonus som står vid hennes plats härhemma ett också.


Dålig bild men ni ser väl.

Nu har jag kört en maskin kastruller. Ska väl fixa lite fredagsmys med. Glo lite på galan och sen blir det nog ett korsord.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards