Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 oktober 2022

Av Neta - 12 oktober 2022 00:03

Har ju mått och mår skit nu. Knät värker på nätterna, har aldrig varit med om en värre smärta än den jag hade i natt. Det trots både Ipren och alvedon. På en skala 1-10 så var smärtan typ 12. Ingen läkartid förrän 10/11.
Ska testa en grej med madrassen i natt få se om det blir lite bättre.
Problemet är väl också att jag ligger så still att leden stelnar. Det kan ju också orsaka värk. Sen har jag ju ingen ledvätska kvar.

Trodde jag kommit överens med arbetserapeuten om att komma idag o gå igenom rullstolen. Annika kom därför till 11 för hon ville vara med. Men tydligen hade vi bokat den 27e ist. Vilket jag tyckte va konstigt men vid koll hade jag skrivit det. Kanske för att förra gången Annika skulle vart här var 27 sept, tittat på fel månad kanske.

Så vi drog till stan och bara va, gick i affärer o kolla på saker, handlade lite här och där. Fikade först på Citygross i Gränby. 74kr för 2 bakelser och 2 kaffe. Det är ju ingenting egentligen.
Sen gick vi på Blomsterlandet, jag ville ha sånt silverkrull i kruka och sättvitlök. Men jösses va med fina blommor dom hade. Va så man önskade sig fler fönster. Haha! Vi måste nog åka tbx när vi fått pension.
Sen upp på Dollar, jag tänkte kolla efter 2 gammelrosa örngott och hittade faktiskt det med för 20kr styck.
Sen till Rusta för värmeljus, deras brinner ju i 6 timmar. Så köpte 2 st 50-pack. Ja blev väl lite mer på båda dom ställena med. Nån julklapp och nån födelsedagspresent för A och lite bra ha för oss båda.

Man blir hungrig av shopping

Här är fikat


Enchiladas på Tacobar gör inte ont. Inget gör väl förresten ont när man slipper laga och diska. Haha!

Efter det drog vi till Willys och handlade lite ost och frukt o grönt m.m (jag) och kattmat (Annika) innan vi drog hem.

Skönt att få hem sånt man behövde. Plockade upp och tog sen en kaffe i soffan. Ont och trött så klart men det får det väl vara värt. Går ju knappt ut annars.


Blev en kulinarisk kvällsmat sen. Men en varmkorv kokt i salt, kryddpeppar och lagerblad blir ju aldrig fel. Lite rostad lök under korven i bröden, senap och bostongurka. Räcker så! Man ska inte förstöra korv med ketchup. Haha!

Ja jag behövde en spark i baken för att åka in idag, den tog där den skulle om man säger så. Sitter alldeles för mkt ensam inne. Men tröskeln är hög ibland!

I morgon kommer faktiskt en tjej hit jag känt sen J var bebis, i 47 år alltså. Men mer om det då, nu är det dags att släcka och sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards