Mina ord och tankar

Alla inlägg den 18 oktober 2022

Av Neta - 18 oktober 2022 01:27

Borde gått och lagt mig för länge sen. Men tror jag har lim i rumpan för kommer inte ur soffan.


En bättre bild på Es gravsten. Tycker det är så mysigt att man ser löven som ligger framför graven på marken speglar sig i stenen.
Hon hade skrivit i sitt vita arkiv att hon ville ha en svart sten med guldskrift med en vit duva på. Det fick hon så klart! Lika att hon ville ha rosa blommor på begravningen. Blir nog mest rosa blommor på graven med. Hennes favoritblomma var ju tvillingsporre, hon har alltid haft rosa sånna i sina amplar. Hon får så klart en sån i sommar sen. Är ju en halvhängande växt men det går nog bra.
Nu är iaf allt klart nu väntar vi bara på att det är lite pengar som ska fördelas på L och mig men det är inte så många kronor så inget man väntar på så.
Stenen blev ju 2 månader sen så det har varit långväntat på den. Och som nån skrev till mig, ni fick den iaf till Allhelgona och det stämmer ju. Blev ju lite orolig här på slutet att den inte skulle hinna.

Jag har inte varit ut idag heller men i morgon kommer C och vi ska in till stan så då åker vi nog dit. Blir nog ett ljus i lyktan med.

Har städ i morgon med men hon klarar sig själv. Behöver ju bara släppa in henne.

Halva oktober har gått med nu, hinner inte riktigt med. September bara försvann. Jag börjar känna mig lite sliten, varit så mkt ett tag nu. Känns att man inte haft nåt riktigt miljöombyte den här sommaren. Gjort några kul utflykter med A men känner att jag skulle vilja göra nåt med familjen. Tror vi kanske behöver det. Nåt kul så man får skratta lite.
Nästa vecka fyller jag ju med, min första födelsedag utan E. Kommer bli lite jobbigt men hela ligan kommer iaf hit på söndag på middag. Har dock ingen aning om vad jag ska göra.
På födelsedagen ska A och jag äta middag på Granhof, så vill ni fira mig är jag där kl 17. Haha! Många paket vill jag ha.





Kokade en bit falukorv idag. Lättstuvade några svampar men det såg ut som klister. Orkade inte göra sallad heller så blev bara tomater. Här ser ni hur jag kokar potatisen med. Gör det i Tupperwares såskanna 10 min i micron. Så smidigt. Bara vrida på locket och hälla av sen. Fattar inte varför jag inte alltid gjort det. Lat idag så tog en engångs med.

Men nu får jag nog lov att ta mig upp härifrån. Sängen väntar!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards