Mina ord och tankar

Alla inlägg den 20 oktober 2022

Av Neta - 20 oktober 2022 19:50

Sitter här och kämpar för att hålla mig vaken,vaknade 6 i morse och kunde inte somna om. Klockan ringde 8 och vi åkte väl strax före 9. En snabbis upp på körrgårn så L fick se stenen. Där låg det lite frost på gräset och i full sol gnistrade hela gräsmattan. Så otroligt fint väder och guldskimrande träd på vägen in.
Han hade fått skrapa rutor med.
Tog bara en halvtimme att handla. Vi hade ju kunnat sova en timme till. Samtidigt är det skönt att handla när det är lite folk.
Vi fikade på *Ovan Där* sv kyrkans café. Sen gick vi runt lite i butikerna bara. Stadsmissionen, där jag köpte en lite mindre pajform för 10kr. Kanske 15 cm i diameter, L hittade en TW microburk till C. En fotoram åt sig själv med. En fl rött på systemet fick följa med hem.

Ett varv på Clasisjön, på TGR och Åhlens. Vi satte oss på en bänk ett tag sen och där kom min mamma gående. Haha! Ja var ska man träffa släkten om inte på GC.
L hjälpte mig till taxin och åkte sen till Fyris och dansade till Bob Stevens. Just nu är han på väg hem efter att ha varit till C en sväng.

Jag packade in varorna när jag kom hem. Gick ut på baksidan och tryckte ner vitlök och några rosa krokus.
Åt en dubbelmacka med stekt ägg. Gjord på jubileumskaka som det var X-pris på.
Hade ställt rullstolen ute, och gick ut och satt mig i solen. Sonja, Lena och Viveka kom ut. Blir inte så långa utevistelser nu då solen försvinner fort. Kämpade för att få in rullstolen i förrådet, nån hade ställt en stege i dörrhålet, inte så smart.
När solen försvinner på framsidan så flödar den på baksidan. Det är ju dock för kallt för att sitta ute nu. Så det blev en kopp kaffe i soffan. Somnade från ljudboken och fick backa ganska långt. Haha! Så det kan gå.



Såg den här sötnosen på Clasisjön. En Ellelampa sa vi båda två.

Hade pannbiff kvar


Va sugen på morötter och körde lite med potatisen och stekte lite svamp och lök till.

Nu har jag landat i soffan igen. Få se om jag orkar hålla mig vaken till efter husprogrammet.

Ska försöka iaf, i morgon ska jag inte göra nånting, jo jag ska strimla och fräsa 700 g kyckling, men iaf sova till jag vaknar och bara ta det lugnt förutom det.

Av Neta - 20 oktober 2022 00:15

Idag var arbetsterapeuten här och vi gick igenom min rullstol. Den ska höjas, hjulen ska flyttas fram, Tyngdpunkten ska bli bättre. Nya armstöd som går lite längre fram och benstöden skulle fixas på nåt vis med. Sen ska småhjulen i fram bytas.
Fick ju en ny tidigare i år som är smalare än min gamla. Men den har inte varit så optimal. Benen kommer i fel ställning och jag får ont. Bygeln i bak har varit ett problem på den nya med då den måste tas bort helt då stolen ska fällas ihop. Men det är tydligen så på dom nya, så vi kanske skippar den helt. Man måste inte ha den.
Annika var med idag med, är ju hon, C och L som drar mest.

När dom var här ringde Mr X och bekräftade att han skulle sova här, styrelsemöte ikväll och så vill han på dans i morgon. Bob Stevens lockar på Fyris PRO-dans.
Så jag tänker utnyttja han lite och åka och handla i morgon f.m Då får jag hjälp och behöver bara en taxiresa hem.

Han skulle inte ha nån mat för dom brukar ha smörgåstårta på mötena. Jag hade tagit fram köttfärs, tog bara nån varmkorv till lunch och gjorde pannbiffar nu ikväll. Jag hade precis kokat potatis bara till mig och gjort löksås på 1 dl. Då kom han och hade inte fått nån smörgåstårta. Tyckte inte att han behövde nån mat men han fick 2 pannbiffsmackor iaf. Han måste ju för farao äta!

Han hade köpt ett batteriljus m timer till gravlyktan så han gjorde i ordning den. Blir väl jag som får åka ner med den sen eller om vi gör det på sönd när hela ligan är här och då han kommer igen med.

Tog även några av mina Ullaredsklockor och ska byta batterier i dom. Skickade inte med allihop men 4-5 st. Kul och kunna byta lite.

Vi pratade lite så vi höll på missa Vägens hjältar men som tur är kan jag ju starta om program. Såg det och det där släktforskningsprogrammet. Tog lite te och en macka, och nu har vi lagt oss. Så ska ställa klockan nu och sen försöka sova.


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards