Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 oktober 2022

Av Neta - 22 oktober 2022 22:29

Jag har bloggat här med en kort paus sen 2010. Började med den andra som heter bsra *netaave* som en ren matblogg. Jag har recept från 10 år där och en hel del här också. Som tur är det mesta även på datorn där jag lagt in 100-tals i sina kategorier i ett eget dokument.

Jag börjar nämligen bli orolig för den här sidan, den har krånglat länge och mailar man supporten så svarar dom inte.
Jag skriver ju oftast från paddan och vissa tecken blir bara frågetecken då. Nu funkar inte sökfunktionen i bloggen alls sen nån vecka. Har så klart skrivit till supporten men inget svar. Fortsätter väl skriva så länge det går att göra det och har ju lite andra kanaler att hämta recept från också. Finns/fanns ju på Matklubben också.

Men jag kanske måste börja om på en annan eller möjligen en egen domän om det här fortsätter. Blir lite katastrof med tusentals recept att flytta så hoppas flytta dom så klart.
Nog om det här för nu iaf.

Till veckan fyller jag år. Min första födelsedag utan Elle. En dag som hon brukade fixa mkt runt. Fanns ju ingen som kunde hitta så kluriga och bra presenter heller. Alltid flera pkt. Inget dyrt vsr en regel vi hade. Fixade med upplevelser och så ibland med. Såg till att folk kom hit.

Så jag fyller en vardag när ligan jobbar så dom kommer i morgon. Bjuder på mat med tårta till efterrätt för det är enklare än fika med 7 sorter och allt det där.
Ska göra ett eget recept på Mangokyckling jag hade glömt bort lite. Skurit och fräst lök och 700 g kyckling idag så jag inte får för ont i morgon.
På själva födelsedagen ska jag gå ut och äta med Annika. Lagt ut lite hintar till andra kompisar men är ju i veckan och folk jobbar, dom vill inte gå ut då. Då ska vi ändå åka dit till 17.

Men i morgon ska ligan få det här iaf.

Netas kycklinggryta med mangotouch

Till 4

400 g kycklingfilé
2 gula lökar
1 msk smörolja
4 dl vatten
1 dl grädde eller kokosmjölk
1,5 msk kycklingfond alt 1 buljongtärning
Ca 1tsk ljus soja
1 strimlad röd paprika
1-2 rivna vitlöksklyftor
2 dl fryst tärnad mango
1-2 msk sweet mangosås alt mango chutney om man vill ha lite mer sting
Svartpeppar
3 msk mörk Maizenaredning
Riven ingefära om man så önskar

Hacka löken lite grovt
Strimla kycklingen
Kärna ur och strimla paprikan
Skala och riv vitlöksklyftorna
Fräs lök och kyckling i smöroljan
Tillsätt vatten, grädde, fond, soja, paprika och vitlök
Puttra under lock i 10 min
Här lägger ni i mangotärningarna och rör om, dom tinar snabbt.
Tillsätt redning och låt det småkoka nån minut
Smaka av med peppar, mangosås, ev mer soja och ev ingefära.

Servera med ris och sallad.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards